PokerKOA Startet 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Desember.2012 Har en gammel vridbar propell som jeg pusser på til hagepynt. Hadde vært arti å visst noe om den. Den sto på en 100ft skøyte. Propellen er datostemplet 15.05.1964. Den er merket S (kongekrone) K Er det noen som vet noe ? Produsent o.l Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 (redigert) Hiv inn et bilde ;) 1964 er vel ikke så veldig gammelt Redigert 13.Desember.2012 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PokerKOA Svart 13.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Har lastet opp bilde, hvordan får jeg det inn her som svar ? Kommentar fra moderator: https://baatplassen.no/i/topic/96401-hvordan-legge-inn-bilder/ Sitér dette innlegget Link to post
PokerKOA Svart 14.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Sitér dette innlegget Link to post
PokerKOA Svart 14.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Dette er en referanse til "Skips Kontrollen" som det het den gangen, det som nå kalles sjøfartsdirektoratets ytre etat. Kontrolløren har slått inn sitt "Bumerke" sammen med referanser til dokumenter og godkjenningsdato for propellbladet. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
PokerKOA Svart 14.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Åja sier du det. Fint å vite. :) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Mht produsent så er det ikke utenkelig at propellen kommer fra en Wichmann, f.eks en av DC-typen. Men før jeg tør mene noe sikkert hadde det vært greit å se et foto som viser propellhodet sett rett fra siden og kanskje en detalj som viser hvordan den store flate mutteren er sikret mot å skru seg løs. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
PokerKOA Svart 18.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2012 ja det skal jeg legge inn bilde av. Har forresten fått vite at båten skiftet motor på 60 tallet fra en wichmann 160 til en wichmann 350 hk. Så da er det vel store muligheter for at det er en wichmann propell??? Så båten er mye gammlere en fra 60 tallet. Lurer på om noen vet, hvor jeg kan finne ut mer om båten. Den heter Nerhus og er en skøyte på ca95-100 ft. Den brant og sank i Skøelv i Troms på 70-tallet? Kenneth Sitér dette innlegget Link to post
PokerKOA Svart 20.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2012 Sitér dette innlegget Link to post
PokerKOA Svart 20.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2012 Har tatt noen flere bilder Hadde blitt gla om noen hadde viist noe om båten. Se tidligere poster lenger opp om info. God jul Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 20.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2012 Ja, der er ingen tvil! Dette er 100% Wichmann og propellen er omtrent identisk med den som jeg hadde på min forrige POSEIDON, som har en Wichmann 5DCT, 375 HK. Jeg finner også ut at NERHUS fikk montert en 4DCT, 300 HK med motornummer 4998 bygget i 1964.NERHUS hadde forøvrig fiskerinummer H-71-FA og jeg fant et bilde HER. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
PokerKOA Svart 22.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Takker :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.