P. K. Startet 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 14.Desember.2012 Den svenske seilerhelten og designeren Peter Norlin døde i dag. Vi kan takke ham for å ha gitt tusenvis av seilere glede i tusenvis av båter fra hans hode, størst volum sikkert i båtene fra Albin med 1/2-tonnsensasjonen Scampi, Express, Cirrus, Cumulus, Alpha, Delta, Nova, Stratus men i mange flere, både R-båter, Sweden Yachts, luksuriøse one-offs. For min del er det Express akkurat nå men i barndommen ble det mange turer i en Norlin 34. Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 RIP til en "accomplished" konstruktør... Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
RSL Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Skal se om jeg får min gamle svenske dame til å gråte en skvett.... Jeg ser meg om etter en "litt" større båt og ser på alt jeg kommer over, men designere som Nolin er vist over og ut... Nå skal alle båter har like mange dasser som slottet og lugarer nok til et håndballag, så jeg fortsetter å bo i min lille vakre Nolin-tegnede perle av en skute. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Skhuds Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Leit å høre. Jeg får ta en tur ned på opplagsplassen i morgen og la hånden gli over de perfekte Norlin-linjene. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Han konstruerte noe av de vakreste og mest velseilende båter i sin tid. RiP Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Mine største kondolanser går til hele familien. En dyktig konstruktør har blitt borte. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
P. K. Svart 15.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Jeg tenkte ikke på det i går kveld, men jeg møtte Peter Norlin selv ombord i en Norlin 37 på en flytende båtmesse en gang for 30 år siden. Jeg var barn den gang men husker det spesielle med denne selgeren som også virkelig var seiler. Han var selv med på å seile båten til messen og snakket om den på en litt annen måte enn de andre båtselgerne i andre båter rundt ham (selv om mange av dem sikkert var båtbyggere også). Boken om Peter Norlin, "Rena linjer, ren segling" er forresten leseverdig, underholdende og med massevis av gode historier. For 180 kroner er den i tillegg et kupp: http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=9189564480 Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Fra Albin Forum 1978: (en originalutgave fulgte med min Albin 25) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 26.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2012 Jeg har litt erfaring med Gambler 38. En trist nyhet. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.