All In Startet 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Desember.2012 Sitter og ser utover havnen, og det er anket opp seilbåter utenfor Anfi. Noen med norske flagg. Antar at mange BP lesere faktisk har ankret opp her nede, for å feire jul i egen båt. Må være fantastisk. Er selv landkrabbe i julen. God jul båtfolk. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Legg inn noen bilder også da for å varme oss nedsnødde nordmenn Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Worry II Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Dårlig gjort, Ronny ! :-) Kos deg og hils ! Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 15.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Får legge inn et par bilde når lyset titter frem. Frem til da får man kose seg med ankerdram. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Det er iallefall ikke mangel på seilbåter på Las Palmas! Kom inn en båt som lignet på Christian Radich for noen dager siden, ligger enda. Men CR er vel i Karibien vel? Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 16.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Er Frøken fryd i Las Palmas? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Har ligget på stranden på Anfi Delmar og sett på disse 2 Norske båtene noen dager vi også. Synes jo ikke det er akkurat den mest optimale svai plassn, men men Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 16.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Synes det ser ut som de har det supert jeg Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 javist gjør det, men tenkte mest på om det blåser opp og slikt, men de har nok kontroll på det ja!. Ganske stor den ene fra Oslo der! Sitér dette innlegget Link to post
greiegry Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Ligger fint på svai på anfi. Lurt med to ankrer, for å slippe bevegelser i svell. Hvis det kommer dårlig vær, er det bare å ta ett døgn i havnen i puerto rico. For øyeblikket er vi vel seks norske båter som ligger fast i havnen, hyggelig miljø, klima er nokså greit, også. Prismessig er det dobbelt så dyrt som i Las Palmas, dvs jeg betaler ca 50 000 nok i året for en båt på11.98 meter.Las Palmas er rimelig, men har et helt annet klima, mye regn, blåst og "kulde". Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Har vært i Mogan ørten ganger, de siste 2 for å se etter bobåt å overvintre i. Den mest attraktive for senere langtur(er) er bygget på Taiwan og er et smykke av en sjødyktig, kutterrigget, havseiler. Dessverre kun en dobbeltkøye foran, ingen andre køyer til gjester. Av bovennlige båter med 6-8 køyer finner jeg ingen (tilsalgs) som jeg ville reist videre med, derfor blir det å bo på hotell/pensjonat denne vinteren hver gang jeg er nedover. Mulig det er billigere i lengden, men Jeg Vil På Sjøen! Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 16.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Får ikke til å laste opp bilder fra IPad Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Sjekk ut tapatalk i app store..... Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Var i oktober på gran canaria og da leide vi bil og kjørte til Mogan.En fin liten havneby.Der lå det 4 båter med norsk flagg.Snakket med den ene,en sunnmøring og han skulle overvintre der.Heldiggrisen.Prisen var 10 euro i døgnet. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Selv med langtidskontrakt må det ha vært ex alle avgifter, strøm og vann. Har ikke hørt om noen under 14 Euro hittil (og det var en liten båt). Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Mulig det kan stemme,men det var det han fortalte oss.Kan jo være en mulighet at jeg ikke fikk med meg at denne summen kom oppå noe annet.Uansett så det riktig så trivelig ut. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Spania er jo så fattig om dagen at det bør være å kjøpe seg et lite stykke land og lage en egen havn + noen utleieplasser. Med de prisene dere snakker om her, kan jeg ikke se annet enn at det bør være en grei investering om man har litt på bok... (noe jeg ikke har desverre) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
All In Svart 16.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Er nok byråkrati som gå langt utover norske tilstander. Men god tanke Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Puerto de Mogan er et meget spesielt sted i verden, kåret av amerikanske vitenskapsfolk til det mest menneskevennlige sted på jord klimatisk sett. Allikevel har det ikke endt opp som et sted utelukkende for de aller mest bemidlede. Noe av grunnen kan være den meget restriktive holdningen myndighetene har til bygging av nytt, bl. a er 2 etasjer max. De som har investert i bolig her har etter min mening skutt gullfuglen. Selve kjernen for tilreisende er havna og Lille Venezia, her er det liv og røre hver dag året rundt, men stille etter kl 2300. I øverste del av den øvrige bebyggelsen kan et par overnatte på pensjonat for 20 Euro pr døgn. Nedover mot, og ved, havna eller stranda blir det selvsagt mye dyrere, men ikke uoverkommelig. Men å investere her i utbygging er nok ikke enkelt; mye lokalkunnskap, kapital, tålmodighet og kontakter trengs. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 17.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2012 (redigert) Hvor på Gran Canaria ligger Puerto de Mogan? Kommer innom den 3. og 4. Januar på vei sørover mot Angola. Reiser hjem fra Las Palmas, tenkte jeg skulle ta ett par dager der før jeg reiser hjemover til Norge. Muligens tid til litt sightseeing Redigert 17.Desember.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
lgboat Svart 17.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2012 Antar du kommer med fly? Ta leiebil etpar dager, koster lite, og hold deg på motorveien (GC1) til du når enden.da ser du skiltet ned til Puerto de Mogan ned til venstre, til byen Mogan til høyre. Kjør rett fram i alle rundkjøringer og du kommer helt ned. I den aller siste rundkjøringen tar du til høyre og kjører da rundt havnen, forbi båtopptaket og helt ut på moloen. Er du ikke kresen, drar du etterpå opp til Pension Eva som ligger på venstre hånd i siste bebyggelse før du er helt ute av landsbyen. Parkerer du nede i landsbyen, så husk å betale på en av parkeringsautomatene. Billig for å unngå bot som du ellers får. Er dessverre ikke der nede selv på det tidspunkt, ellers skulle jeg gjerne møtt deg. God tur! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2012 (redigert) Om du skal ta et par dager og leie bil, så legg for all del også turen om Palmitos Park. Var der i forrige uke og 2 selvsagte besøk er Puerto de Mogan(prøv en fiskerett på en av restaurantene ved havna) og Palmitos Park. Palmitos Park hjemmeside Klipp fra defin-show i Palmittos Park Redigert 17.Desember.2012 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Erik Svart 17.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2012 Har ikke hørt om noen under 14 Euro hittil (og det var en liten båt). Jøss. Er dette gjengs i hele Spania/Middelhavet ? Og dette er Svai priser? Hva koster det da å ligge på ball/kai ? Er det mulig å finne gratis uthavner slik som her hjemme, eller må man gange 14 euro med antall dager man er på tur for å finne havneavgifts budsjettet ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Mariell Svart 17.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2012 (redigert) Antar du kommer med fly? Neida, men skal hjemover med fly. Kommer med båt. Desverre "jobb båt", 140 mtr lang Offshore construction vessel i transit på vei til ett par års arbeid i Angola og ikke med fritidsbåt for overvintring på "Canary holmane". Redigert 17.Desember.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.