Jump to content

båtlivet på Gran Canaria

All In

Recommended Posts

Vi har 43fots båt og har hatt 12uker på kanariøyene i høst.

Las palmas er etter min mening den beste og faktisk den hyggeligste havnen å ligge i, det kostet oss rundt 7eur pr natt (4uker der).

28euro i porto rico som er en drithavn.

5uker i Mogan ble det også og der fikk vi grint oss til 12meters takst som er 19,5eur pr natt. Husk at man betaler for strøm og vann også i mogan, noe som er incl i LP.

Svinvarmt +litt til, jotakk. Etter kuldeperioden jeg kom hjem til her, har det blitt bedre med rundt 0grader og faktisk skiføre. Men bytter gjerne.

Nåja, Mogan i romjulen og Tenerife i januar blir også bra. Og Mogan igjen i februar.

Stakkars de som leser våre innlegg her nå........

Oi, kl er over ett, nå er det godnatt her, ha en fortreffelig kveld der borte.

Redigert av lgboat (see edit history)

Jeg var på GC i forrige uke og reiste til dels mye mellom Las Palmas og Tauro(15 min med bil fra Puerto de Mogan). inntrykket mitt er at på denne årstiden er det svært liten forskjell på været.

Det mer skyede været i LP er ikke så fremtredende på vinteren som på sommeren. At Puerto Rico er en dritthavn kan jeg godt tenke meg, trang og med til dels liten molo og sikkert mye svell.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ikke minst er jo Puerto Rico et skikkelig turisthelvete. For førti år siden fantes ikke byen. Den er oppbygd utelukkende rundt turisme og består bare av hoteller, nattklubber, restauranter og suvenirbutikker.

Men praktisk er det jo. Man har alt man trenger på en plass. Sikkert Grandiosa også.

Norsk hermetikk har jeg sett i kjelleren på Spar i Arguineguin også. Og Toro posesuppe.

Hvem i alle dager reiser til Spania for å kjøpe norsk hermetikklapskaus?!?

Kanskje ikke derfor, men som Mariell skriver:

Sikkert fint for de som syns det egentlig er best hjemme, men gjerne vil ha litt varme på vinteren

Og norsk mat er da ikke så ille heller, når en får sol og varme i tillegg?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har vært på Grand Canaria to ganger, første gang med min første kone, og andre gang nyskilt i 1976. Begge gangene var på Playa Ingles og jeg hadde det strålende. Som nyskilt traff jeg en trivelig svensk dame som jeg var mye sammen med. Vi var på stranden sammen, ute og spiste sammen og leide bil og kjørte til Las Palmas og koset oss. Vi bodde på hvert vårt hotell, men de fleste morgenene ringte hun og sa at frokosten var ferdig. Da var det bare å slenge seg i taxi'n og få seg egg og bacon hos henne. Og nei grisgutter, - det var det hele. Selv om hun egentlig var stripperske i Strömstad, så hadde hun ferie fra jobben! Litt artig å hjelpe en stripperske med hempene i BH'n før bytur!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har vært på Grand Canaria to ganger, første gang med min første kone, og andre gang nyskilt i 1976. Begge gangene var på Playa Ingles og jeg hadde det strålende.

Tro meg, det er skjedd store forandringer på de øyene siden 1976. Forholdsvis dyrt er det også blitt, i allefall i turistfellene på Tenerife. Finns betraktelig bedre plasser å reise. Men selvfølgelig er kun drøye 5 times flytur fra Norge.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hehe.. Jeg tror jeg møtte den svenske damen sin datter.. Hun drev å strippet rett som det var..

Lignet hun på sin mor, Anette Horvat?

anette_horvat.jpg

Tro meg, det er skjedd store forandringer på de øyene siden 1976. Forholdsvis dyrt er det også blitt, i allefall i turistfellene på Tenerife. Finns betraktelig bedre plasser å reise. Men selvfølgelig er kun drøye 5 times flytur fra Norge.

Helt sikkert, tror det tok ober 8 timer i flytid den gang, med mellomlanding i Bilund i Danmark. Men det var ikke ille å være ungkar på GK den gang. Det var livat på grisefestene for meg.

gk_dans.jpggc_drink.jpg

Og Sangria'n fløt uhemmet!

gc_sangria1.jpggc_sangria2.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

da må jeg spørre dage hva du i det heletatt har opplevd her på øya? Har bodd her 7 vintermåneder, og øya byr på fantastiske eventyr. Men man må tørre å oppsøke annet enn turistfellene. Der er den tabben brorparten gjør

Ikke stort, Hvilke fantastiske eventyr er det du tenker på som øya kan gi deg?

Været er selvfølgelig helt herlig der nede men det er det mange andre spennende steder i verden også. Men som jeg sa; at GC er kjedelig er min mening.

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Jeg har vært på Grand Canaria to ganger, første gang med min første kone, og andre gang nyskilt i 1976. Begge gangene var på Playa Ingles og jeg hadde det strålende. Som nyskilt traff jeg en trivelig svensk dame som jeg var mye sammen med. Vi var på stranden sammen, ute og spiste sammen og leide bil og kjørte til Las Palmas og koset oss. Vi bodde på hvert vårt hotell, men de fleste morgenene ringte hun og sa at frokosten var ferdig. Da var det bare å slenge seg i taxi'n og få seg egg og bacon hos henne. Og nei grisgutter, - det var det hele. Selv om hun egentlig var stripperske i Strömstad, så hadde hun ferie fra jobben! Litt artig å hjelpe en stripperske med hempene i BH'n før bytur!

Kuul den der, hehe. Hva kom det seg av at du ikke satset videre der, så jo ut som et flott fruentimmer det da!!

Redigert av Kire (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...