Jump to content

Har du båt?

MT.

195 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Off topic er et populært forum, enkelte oppretter til og med dupliserte profiler for å støtte seg selv der andre svikter, eller for å holde liv i de særeste diskusjoner.

Men jeg ser stadig vekk at noen av de mest profilerte profilene er båtløse. Og da blir jeg nysgjerrig, for jeg tror i utgangspunktet at de fleste en gang i tiden ankom baatplassen.no fordi de ville diskutere båt.

Hva er det som får båtløse til å frekventere et båtforum? Og hvor stor andel utgjør dette?

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Hva er det som får båtløse til å frekventere et båtforum? Og hvor stor andel utgjør dette?

Jeg var vel båtløs da jeg ble medlem her, disponerte "hyttebåter" i familien, men hadde ingen selv, men hadde en drøm om båt, og baatplassen "fuelet" drømmen, samt lærte meg masse. Inspirasjon herfra var helt sikkert en avgjørende faktor til at jeg fikk ut fingeren å kjøpte meg båt, og definitivt avgjørende for at jeg første turen i ny båt gikk til Danmark og ikke til Risør eller Langesund.

Mulig baatplassen trekker til seg litt kverulanter fordi det er et veldig aktivt forum? Om det er tilfelle er det isåfall bra at off topic-forumet kan ta unna noe av denne trafikken så Båtforumet forblir mer saklig.

Kunne med fordel solgt noen.. Tar jo bare plass i naustet og opptrekket...

Kjenner meg igjen her, vi har et tosifret antall, hvorav flere er trebåter, er definitivt mer båtpuss enn bruk på mange av dem! Hadde vi pensjonert trebåtene hadde vi fort kuttet båtpussen med 2/3, men båter som har vært i familien i over 50 år er liksom blitt en del av oss :smiley:

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Siden 1971:

With 14, Stortriss, Tur84, Wester18, Ottosline600, Bella7000, Scand 26HC, deleier i 62fots cruisebåt og nå NB870. Tilleggsbåter til og fra underveis har vært diverse Pionerjoller og en 16fots skjærgårdsjeep.

Har også seilt mannskap på div. båter jeg har ønsket meg, men av forskjellige grunner ikke har kunnet kjøpe.

Nå håper jeg på en bobåt på GC i tillegg til NB'en.

Jeg stemte nei, fordi jeg ikke eier Los 21 "Skudenes". Det er det arbeidsplassen min som gjør, men jeg har ansvaret for Skudenes, og er den eneste som får bruke henne siden jeg har tatt D5L og har VHF-sertifikat.

En flott måte "å ha" båt på, for jeg har ingen av kostnadene men fri bruk:-)

LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden.

Kaptein Båtløs - er det der en gammel Silver Viking fra 80 tallet? 14 fot?

Vokste opp i en 15 foter av sorten med vindskjerm, rattstyring og det hele. Fargene vekker gode minner. Båten lever faktisk enda, nå uten vindskjerm og med noe kraftigere motor enn den egentilg er sertifisert for. Makeløs sjødyktig båt!

Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera

Jeg er ikke hundre prosent sikker på at det stemmer, men da vi kjøpte skuta brukt på slutten av 80-tallet mener jeg å huske at selger sa det er en Askeladden 15. Har aldri tenkt noe mer over saken, og bortsett fra et Veritas-merke med max pax og hk er båten ikke merket på noe vis. Vi ga to tusen kroner for den, og da var i alle fall båten bare et par år gammel.

Motoren kjenner jeg ikke alderen til, men den var visstnok også ganske ny. Og det er uten tvil den mest pålitelige utenbordsmotoren jeg har hatt på noen båt. Den har gått hundrevis av timer på tomgangsturtall uten en eneste hiccup mens jeg har dorget laks og blink, selvom totaktere liksom ikke skal gjøre det uten å bli "sure".

Har kanskje bytta plugger 8-10 ganger siden slutten av 80-tallet, men det er også det eneste vedlikeholdet jeg har foretatt siden jeg overtok båt og motor :smiley:

Vi har som regel alltid hatt båt i familien. Men etter å ha bodd 4 år på Svalbard og dermed kun har hatt tilgang til båt de få gangene jeg har vært hos familien i Narvik, ble abstinensene for store og jeg kjøpte Skibsplasten. Da hadde jeg vært "båtlaust" medlem i ca 4-5 måneder.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Off topic er et populært forum, enkelte oppretter til og med dupliserte profiler for å støtte seg selv der andre svikter, eller for å holde liv i de særeste diskusjoner.

- Indignert påstand. Kom med fakta for det.
- Sært for deg – men ikke nødvendigvis for andre.
- Dessuten har jeg vel sett deg også drive med trolling på Off Topic.

Men jeg ser stadig vekk at noen av de mest profilerte profilene er båtløse. Og da blir jeg nysgjerrig, for jeg tror i utgangspunktet at de fleste en gang i tiden ankom baatplassen.no fordi de ville diskutere båt.

Men, er ikke Off Topic-forumet nettopp for de temaene som ikke er direkte båtrelaterte?

Og dette vil du finne ut av med en avstemming?
- Tenker du deg at antall neistemmer trekkes fra jastemmene – og vips har du dupliserte profiler?
- Skal du ha svar på dette er det nok en bedre metode å kontakte Snåsamannen eller andre oversanselige.
Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Jeg er ikke hundre prosent sikker på at det stemmer, men da vi kjøpte skuta brukt på slutten av 80-tallet mener jeg å huske at selger sa det er en Askeladden 15. Har aldri tenkt noe mer over saken, og bortsett fra et Veritas-merke med max pax og hk er båten ikke merket på noe vis. Vi ga to tusen kroner for den, og da var i alle fall båten bare et par år gammel.

Motoren kjenner jeg ikke alderen til, men den var visstnok også ganske ny. Og det er uten tvil den mest pålitelige utenbordsmotoren jeg har hatt på noen båt. Den har gått hundrevis av timer på tomgangsturtall uten en eneste hiccup mens jeg har dorget laks og blink, selvom totaktere liksom ikke skal gjøre det uten å bli "sure".

Har kanskje bytta plugger 8-10 ganger siden slutten av 80-tallet, men det er også det eneste vedlikeholdet jeg har foretatt siden jeg overtok båt og motor :smiley:

Du har sikkert rett - det er nok en "kladd". Ble nok litt lurt av det veldig gule skroget - SilverViking var helt gul - mens askeladden mer beige :-)

uansett en båt som er kanongod! :smiley:

Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera

Off topic er et populært forum, enkelte oppretter til og med dupliserte profiler for å støtte seg selv der andre svikter.

Tja? På seg sjøl kjenner man andre er vel nærliggende å tenke her?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...