Mastiff Svart 21.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Nei, og den ville neppe være innenfor Eurekas budsjett når han klager på at alt havner på 2000... Vanligvis kan man gange dollarprisen med 10-15 på sånne ting, og Fusionen kommer vel på rundt 350-400 dollar i USA, hvis ikke Google lurer meg. Jeg er fultl klar over at digitale forsterkere tar liten plass, men de er da også tilsvarende dyre. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 21.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 . Den kan også tas med på land i oppladet tilstand, og spiller da i flere timer. Flere timer... det er litt vagt... FM-radioer, kan spille i flere døgn med fulladede batterier... men så lenge døgn ofte er bygget opp av timer, er jeg like langt. (Litt avhengig av lydstyrken seff) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Figaro Svart 21.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Jeg bruker den mest oppe på "soldekket" for å høre nyheter og båtradio, (som kun sendes på Dab) og har ikke testet hvor mange timer den kan gå på en lading. Men det er sikkert riktig at en Dab bruker mer strøm enn FM radio. For meg er dette ikke noe problem, da jeg lader den på 12v når den er tom. Dessuten kan man jo koble den til 12v mens motoren går, da lades den samtidig. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Eureka Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Tja, denne koster 1999 og fjernkontroll til 2-3 hundre... http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/bilstereo/KDDB42AT/jvc-bilstereo-kd-db42at Angående DAB og strømforbruk, kan man tvangsstyre en DAB-radio til å kun gå på FM i perioder når man må være gjerrig på strømbruken, -når FMsignalene er gode nok og man klarer seg med Statskanalen? Det er vel en aktiv antenne på DAB som øker forbruket antar jeg. (?) Et annet spørsmål er, hvor stor variasjon i spenning tåler en normal stereo? De er jo 12v, men tåler de 14,4 som ladespenning, miust spenningsfall? Sitér dette innlegget Link to post
maskinisten71 Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Nei, og den ville neppe være innenfor Eurekas budsjett når han klager på at alt havner på 2000... Vanligvis kan man gange dollarprisen med 10-15 på sånne ting, og Fusionen kommer vel på rundt 350-400 dollar i USA, hvis ikke Google lurer meg. Jeg er fultl klar over at digitale forsterkere tar liten plass, men de er da også tilsvarende dyre. Det er en utbredt misforståelse at klasse D / ICE forsterkere er digitale.. Det er de nemlig ikke! Klasse D / ICE er forøvrig også noe av den billigste forsterkerteknologien i forhold til ren effektmessig ytelse som er på markedet i dag. Innser at dette egentlig ikke gagner spørsmålet/tråden her så jeg tror vi lar akkurat den diskusjonen ligge.. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 22.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Eureka, det er forskjell på lekewatt/produsentwatt og ekte watt, RMS eller ikke. 4x50 ekte watt i en spiller som det skal du nok lete noe lenger etter... Men vi lar den ligge, det var ikke det tråden min handlet om. Maskinisten71, enig. Misforståelse som er så pass utbredt at til og med produsenter reklamerer med klasse D som digital (fordi det er snakk om et binært system, altså to tilstander i MOSFET-ene, av og på), og ferdig med det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.