GeirFrode Startet 18.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2005 Hei! Nå er er det visst min tur til å bli rammet av 3-fotsyndromet! Er det noen som kjenner litt til Risør 30? Har søkt etter info både her på Baatplassen og nettet ellers, men får ikke opp noe som helst. Den er da ikke så sjelden, annet enn at noen bør ha litt kjennskap til den? Er båten noe tess i sjøen? Dette er vel en halvplaner dette også, så noen nykker har den vel.... Noen tips?? Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 18.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2005 http://www.baatplassen.no/i/index.php?show...1&st=&p=entry "Svaberget" nevner denne båten ett stykke ned i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 18.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2005 http://www.baatplassen.no/i/index.php?show...1&st=&p=entry "Svaberget" nevner denne båten ett stykke ned i denne tråden. Hmmm, ja det så ikke direkte lovende ut, nei. Går det ikke an å sette på trimplan i en eller annen form der? Er den virkelig så dårlig sammenlignet med andre tilsvarende båter? F.eks Polar 29 - Elwaro 30 eller andre "snekker" på samme størrelse? Risøren virker veldig bred og høy, og ser ut til å ta ihvertfall motsjøen godt. Det er jo mange andre båter også som ikke er direkte bra med sjøen inn akter da. Ellers ser det også ut til å være god plass i den. Skjønt jeg har aldri vært ombord, jeg har bare sett den på avstand + noen bilder. Godt det bare er plan C eller noe sånt dette her da skjønner jeg. Vurderer mange andre båter før denne, men synes det er greit å få litt opplysninger i tilfelle... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 18.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2005 Hmmm, ja det så ikke direkte lovende ut, nei. Går det ikke an å sette på trimplan i en eller annen form der? Er den virkelig så dårlig sammenlignet med andre tilsvarende båter? <{POST_SNAPBACK}> Pratet med en båteier i fra Grimstad for et par år siden som har 30 foter. Den har han hatt siden den var ny og har hatt en del snekker før denne. Han var og er så fornøyd med denne at han kommer til å beholde denne "livet ut " som han sa. Jeg mener bestemt å huske at han hadde flaps på denne. Jeg skal forsøke å fremskaffe tlf.nr. til ham (husker foreløpig kun at kona hette berit......) og klarer jeg det, sender jeg det på im til deg så kan du forhøre deg frem (om ikke du får mer utfyllende svar innen den tid). Det kan nevnes at han er meget ivrig sjøveisfarende, mao ikke en som bare lar den ligge for "kjekt å ha......". Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 18.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2005 Hmmm, ja det så ikke direkte lovende ut, nei. Går det ikke an å sette på trimplan i en eller annen form der? Er den virkelig så dårlig sammenlignet med andre tilsvarende båter? F.eks Polar 29 - Elwaro 30 eller andre "snekker" på samme størrelse? Risøren virker veldig bred og høy, og ser ut til å ta ihvertfall motsjøen godt. Det er jo mange andre båter også som ikke er direkte bra med sjøen inn akter da. Ellers ser det også ut til å være god plass i den. Skjønt jeg har aldri vært ombord, jeg har bare sett den på avstand + noen bilder. Godt det bare er plan C eller noe sånt dette her da skjønner jeg. Vurderer mange andre båter før denne, men synes det er greit å få litt opplysninger i tilfelle... <{POST_SNAPBACK}> Det er vel ikke sikkert at den er dårligere enn mange andre snekker. Snekker med trimplan er ettersom jeg har skjønt mer utsatt for dårlige sjøegenskaper når sjøen kommer inn bakfra. Jeg hadde selv en Risør27, det er ihvertfall en utrolig romslig båt. Her er en gammel annonse med Risør30: http://kristian.homeftp.net/risor/prospekt3.mht Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 18.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2005 Heisan her er ei slik snekke tilsalgs http://www.finn.no/finn/boat/used/result;p...Ha081801&page=2 Intruder Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 18.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2005 Heisan her er ei slik snekke tilsalgs http://www.finn.no/finn/boat/used/result;p...Ha081801&page=2 Intruder <{POST_SNAPBACK}> Fikk ikke helt linken din til å virke, mne regner med at det er denne du mener?Har sendt selger en forespørsel, men foreløpig ikke fått svar. Det er tydelig at det er delte meninger om denne båten. Veldig varierende priser også, hvis den andre linken er holdbar fortsatt. Hvor i all verden er Eliasnes, Mestervik, da? Kunne jo være verdt å sjekke denne kanskje, til den prisen. Tar gjerne imot flere innspill... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 18.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2005 Flott båt! Hvis innvendingen mot Risør 30 var giring i låringssjø så er det sikkert en god ide å se etter om du liker alt det andre (og sikkert positive) med båten. Giringen kan være både ubehagelig og irriterende men det går fint an å lære seg å leve med den og det får like fint an å lære seg å styre gjennom den. Tror mange feiler litt her med å hele tiden kjempe mot båtens ganske naturlige bevegelser i låringssjø (BTDT). Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
klikk Svart 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 Fikk ikke helt linken din til å virke, mne regner med at det er denne du mener? Har sendt selger en forespørsel, men foreløpig ikke fått svar. Det er tydelig at det er delte meninger om denne båten. Veldig varierende priser også, hvis den andre linken er holdbar fortsatt. Hvor i all verden er Eliasnes, Mestervik, da? Kunne jo være verdt å sjekke denne kanskje, til den prisen. Tar gjerne imot flere innspill... <{POST_SNAPBACK}> Hvis du skal ha en stooor halvplaner, så tror jeg du gjør lurt i å se nærmere på Risør30!! Min erfaring med Risør 27 er god. Det eneste jeg hadde å utsette på den var at man merket rullingen godt. Tror det var fordi man sitter såpass høyt i "cockpit". Men på den annen side... jeg kunne hoppe ned i motorrommet, ta med meg 2-3 kamerater til og lukke luka etter meg. Her prater vi plass!! Vet ikke hvordan dette er på Risør30, men av de bildene jeg har sett så ser det ut som en meget romslig slagskip!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.