Kenneth 81 Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 (redigert) Brukt så har jeg sett dem til salgs mellom 400.000 (675 HT med 140hk utenbords) og rett under 700.000 (730 HT med diesel). Kjenner ikke Regattaen, men i dagens marked skal det være mulig å få en 675 HT ned rundt 300.000. Da får du en trailbar, rask båt med akterdekk, soveplass for 3, kokemuligheter og toalettrom for litt mindre penger enn det du sier du må ut med for en Regatta :) Redigert: Kiket litt på erfaringsdatabasen. Var vanskelig å se, men det ser ut som om Regattaen ikke har bakvegg? Det får du på Skibsplasten. 2/3-deler av bakveggen kan åpnes for når man vil ha en mer åpen båt. Skibsplasten er vel og en del raskere. Marsjfart på 25-knop med minste motor så vidt jeg vet, min har største (250hk) og marsjer på godt over 30. Om det er rette båten for deg vet jeg ikke, men jeg er strålende fornøyd med min. Vel verdt å kike litt på i det minste. :) Redigert 17.Januar.2013 av Kenneth (KAH81) (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Gronning Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Drømmebåtn min, håpe på at fiske bli bra dem neste 10 åran så kansje æ får rå te ein likadan! :D Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Går alt i orden i helgen så blir min neste båt en Elwaro 755. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Marex 320 eller 370 .....alt etter hva di fra hamar kommer med....en så lenge er årø`n mer en god nok... Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 tja, har jo akkurat byttet, men neste måtte blitt en Trawler og da står Beneteau Swift 42 veldig høyt på listen. Ser ut som en herlig bobåt Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Tja kunne tenke meg større av samme sorten. Stødigere i sjø og plass til meir folk Osvik 42, men gjerne uten AC. Men det må eg nok bygge om sjølv i så fall, de er sjeldne. Men om de ringer frå hamar , så kan det fort bli plastikkbåt Som denne Fairline 55 som ligger til salgs nå på Stavanger Marinesenter Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Gronning Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Den dær osviken der e gammelonkelen min sin! :) ligg på Kråkvåg, der vi har høtte :) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 Gronning skrev On 17.1.2013 at 22.24: Den dær osviken der e gammelonkelen min sin! :) ligg på Kråkvåg, der vi har høtte :) Ja, det var nok det den gangen, men nå har jeg kjøpt den. Nå er den hjemmehørende i Stavanger, brukes i Baatskolen POSEIDON og har fått navnet POSEIDON IV. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Bitteliten Svart 14.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2020 Bitteliten skrev On 18.12.2012 at 18.57: Tror nok vi beholder den vi har i dag til vi konvertere til seil. Da blir det Najad eller Hallberg Rassy størrelse 43-48 fot tenker jeg Morsomt med gamle tråder. Vi endte nesten opp med en Najad 460, men verftet gikk konk rett etter at vi hadde bestilt båt. Så ble det Regina af Vindö 43 i stedet. Same same but diffelent som de sier konverteringen har gått bra Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 (redigert) Dette er jo tråden for oss med 3 fot syke:) ref andre tråder så jakter «vi» på litt større båt. Gjerne uten hekkaggregat, ikke at vi har hatt noe problem med dagens hekkaggregat, men tenker det er greit å unngå det når vi dessverre må se på +10 år båter... NB870 eller Nimbus 320 er det det står om nå, men kan fort skifte. Drømmen er en Targa eller Sargo, evt en NordStar, men det er bare så sykt dyrt... Vanskelig å få med fruen på en båt som er for liten for 4 selv om det nok ikke blir så lange familieturer lengre siden eldstemann er 17... Redigert 17.Februar.2020 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Stefanesai Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Jeg fortsetter jakten (og sparingen) til Nauticat 38 eller 44. Alt etter hvor fint sparingen går?? Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 17.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2020 Går motsatt vei nå for en stund, 44 fots til salgs og ser på 32-36 fotere? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Danskeren07 Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Jeg ønsker mig en 2001 eller nyere scand Atlantic - men der er kun enkelte gamle på Finn... Håber der kommer flere til salg i våren :) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Kunne tenkt meg en sport- eller cabincruiser på rundt 30 fot, gjerne med marsjfart mellom 20 og 30 knop og helst uten drev. Gjerne ikke mer enn 10 år gammel. Men så var det å finne penger til noe sånt da... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Poseidon skrev On 13.2.2020 at 22.06: men nå har jeg kjøpt den Skal sei, velkommen i "klubben" ? Vi er ikkje mange i den... Bruker du båten til praktisk seilas ifbm kursing for båtførerbevis ? Og litt nyskjerrig ...kvifor fall valget på Osvik ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Marwin Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 (redigert) Regatta solgt for tre år siden (tiden går... ?) Kjøpte en Viknes 880 i Bergen (rett før jeg solgte den gamle) med litt andre kriterier (alderen krever sitt...): Langtur, hytte på sjøen, sjøegenskaper, driftskostnader. Det jeg taper er selvsagt ‘trailbarhet’! Erfaring såå langt: Fikk se Preikestolen i Lysefjorden NEDENFRA, gått indre Flatangerleia, Folda og Stadt i skikkelig sjø, overnattet ved flere ‘festivaler’ i MidtNorge, lange fisketurer +++. Og til en langt rimeligere pris / Nm. Båt med aksling gjør driftskostnadene overkommelige, og ikke minst, Viknes holder seg godt i pris. Men, må nøye meg med marsjhastighet på 15 - 18 knop... Om jeg tenker på ny / annen båt? Nei! (Marsjhastighet med aksling over 20 betyr mye høyere pris, dieselforbruk og litt dårligere sjøegenskaper... Jeg er for det meste alene ombord, unntatt på kortere fisketurer med avkom+++ Så STØRRE båt er ikke aktuelt.) Redigert 21.Februar.2020 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Worry II Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Marwin skrev 1 time siden: .. Båt med aksling gjør driftskostnadene overkommelige, .. Men, må nøye meg med marsjhastighet på 15 - 18 knop... Om jeg tenker på ny / annen båt? Nei! (Marsjhastighet med aksling over 20 betyr mye høyere pris, dieselforbruk og litt dårligere sjøegenskaper... Jeg er for det meste alene ombord, unntatt på kortere fisketurer med avkom+++ Så STØRRE båt er ikke aktuelt.) Dette er akkurat den samme årsaken til at jeg ikke kommer meg videre fra den jeg har nå. Den er bare.. overkommelig ! Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Vi har gjort et bytte nå, solgte 37 fot fly i høst, kjøpt scand 360 nå. Det er en betydelig mindre båt, men det passer oss bedre i tiden som kommer. Alt til sin tid. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Min neste båt? Det blir den som skal ta meg over elven til det hinsidige. Det blir en korttids leieavtale. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Hulda skrev 14 minutter siden: Min neste båt? Det blir den som skal ta meg over elven til det hinsidige. Det blir en korttids leieavtale. Likkiste med aksling ? Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Sjark Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Sirius 35ds når vi nedskalerer etter ungene er flyttet hjemmefra Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 ...en lettvekts hydrolift F23 med dieselhybrid og båthenger Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 For øyeblikket er det ingen båt eg heller ville hatt en Nauticaten. Men kansje eg ser innom denne tråden igjen om mangen år, og har ein annen meining. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Poseidon Svart 29.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 Sjeldenutpå skrev On 20.2.2020 at 20.51: Skal sei, velkommen i "klubben" ? Vi er ikkje mange i den... Bruker du båten til praktisk seilas ifbm kursing for båtførerbevis ? Og litt nyskjerrig ...kvifor fall valget på Osvik ? Takk for det! Tja, det var vel flere momenter som til sammen gjorde utslaget. Jeg foretrekker "bruksbåter" fremfor "stasbåter" og Osvik gir et solid og gjennomtenkt inntrykk. Båtførerkurs har jeg forlengst kuttet ut, det har ingen hensikt å holde på når Sjøfartsdirektoratet synes det er helt OK med disse "Alt-på-en-dag-og-100%-beståttgaranti". Har du - eller andre - noe mer historikk for Osvikbåtene? Såvidt jeg har hørt var det mer eller mindre et enmannsforetak, min skal visst være bygg nr 32, da den ble levert i 1983. Foreløpig har jeg ikke funnet andre som er 42 fot, men det kjenner kanskje du til? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.