Jump to content

Hva blir din neste båt?

All In

Recommended Posts

Kenneth (KAH81) skrev On 18.12.2012 at 9.29:

Det er vanskelig å spå, spesiellt om fremtiden. Det var det en gang ett klokt hode som sa.

Men må vel prøve meg allikevel. :smiley:

Det siste året så har det fristet mer og mer med en orntlig "hyttebåt" (Altså en båt som gjør jobben til ei passe stor hytte).

Etter å ha myset på finn litt for lenge (igjen) så frister det med noe stort og saktegående. Kanskje ei ombygd skøyte på en 50-60+ fot eller noe sånt.

Hadde jeg hatt tid og penger her og nå, så hadde det kanskje blitt en av disse:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38584508

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38168224

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38144127

Men såfremt Hamar ikke ringer så får det prosjektet nok bli utsatt til etter Skibsplasten er ferdg nedbetalt (og (ifølge madammen) bolig er kjøpt) :nonod:

ja her får du vel både tak over hodet og vann over hodet;-)

Jeg har ingen planer om å bytte ut min Saga 27, men skulle Lotto slå til med et par millioner, kunne jeg godt tenke meg en mer lukket båt som Saga 29LS, Saga 315 eller den nye Saga 325. Større enn det, er ikke aktuelt.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

For å besvare spørsmålet til trådstarter:

Jeg har pr idag ikke peiling på hvilken båt.det vil bli.. . Får håpe det "løsner" litt etter nyttår utover mot våren.

Vet imidlertid en del om hva det ikke blir:

Det blir ingen stor båt (over 30-32), ingen gammel båt ( eldre enn 20-25 år) og ingen båt med drev.

Siden det også er del begrensinger mht hvilken motortype jeg ønsker så begynner det bli mindre å velge i. :worry:

Uansettt, blir det ikke ofret en tanke nå i julen,

:santa: GOD JUL!! :santcheers:

Verrie skrev On 20.12.2012 at 12.45:
Vurderer og gå ned betraktelig i størrelse og kun ha en rib/skjærgårdsjeep eller lignende. Har de siste par år ikke hatt tid til å bruke båten(e), får neppe tid de neste par år heller..... Derfor vil nok både Polar 29, og 66 foteren selges forhåpentlig i løpet av 2013.

Trodde du bodde i stålskipet ditt, jeg :giggle:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Skulle jeg byttet båt nå, kunne jeg tenkt meg en lukket båt, gjerne med fly. Helst fem faste køyplasser, rundt samme størrelse som den jeg har (34 fot), minimum 23 kn marsjfart. Drev eller aksling og en eller to maskiner ikke så nøye. Men må vel også vente til Hamar ringer. Hvis ingen kommer og vil bytte jevnt...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

10-15 fot mer og flybridge......

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

olpi skrev On 20.12.2012 at 15.27:

For å besvare spørsmålet til trådstarter:

Jeg har pr idag ikke peiling på hvilken båt.det vil bli.. . Får håpe det "løsner" litt etter nyttår utover mot våren.

Vet imidlertid en del om hva det ikke blir:

Det blir ingen stor båt (over 30-32), ingen gammel båt ( eldre enn 20-25 år) og ingen båt med drev.

Siden det også er del begrensinger mht hvilken motortype jeg ønsker så begynner det bli mindre å velge i. :worry:

Uansettt, blir det ikke ofret en tanke nå i julen,

:santa: GOD JUL!! :santcheers:

høres ut som du skal kjøpe min båt du! Hehe. God Jul
  Figaro skrev On 20.12.2012 at 15.32:
Trodde du bodde i stålskipet ditt, jeg :giggle:

Har gjort det 2 vintere, og ville definitivt ikke være foruten. Det har for meg vært en fantastisk tilværelse, hvor til og med minstemann stadig nevner han savner den tiden. Men alt har sin tid. Trøsten får være at båten ligger bare et par hundre meter hjemmefra.....

Det hører med til historien at den ene vinteren var ganske så kald her nede i sør, hvor folk slet med å holde oppe varmen i sine hus. De jeg hadde besøk av igjennom vinteren spurte om de kunne flytte inn. Var overhode ikke noe problem og holde en god temperatur ombord.

• 4 uker senere...

Planen var mindre og eldre men.

Ser ut som det blir endring i planene. Kona har funnet ut at hun kanskje kan tenke seg å fortsette å bo i båt i flere år til om vi får litt skikkelig comfort med ubegrenset vann, vaskemaskin, plass, strøm, et par ekstra kjøleskap og minimalt med fuktighet og nevnte jeg comfort.

Så da begynner vi så smått å sjekke yachtworld etter en egnet doning.

Har sett etter ny båt i mange år!

Har noen krav: Må kunne fraktes på bilhenger, ta noen overnattinger for et par personer, fiskemulighet, dass og kokemulighet. Og kunne marsje på minst 18 knop.

Har en 20 fot Hardy Regatta, og ser at jeg må opp i over 500 - 700 laken for å få tilnærmet mulighet til det jeg har....

Sååhh, det blir neppe med det første. Og jeg har ingen kapitalkostnad heller :-)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Marwin skrev On 17.1.2013 at 10.18:
Har sett etter ny båt i mange år!

Har noen krav: Må kunne fraktes på bilhenger, ta noen overnattinger for et par personer, fiskemulighet, dass og kokemulighet. Og kunne marsje på minst 18 knop.

Har en 20 fot Hardy Regatta, og ser at jeg må opp i over 500 - 700 laken for å få tilnærmet mulighet til det jeg har....

Sååhh, det blir neppe med det første. Og jeg har ingen kapitalkostnad heller :-)

Kjøp deg en brukt Skibsplast 675 HT eller 730 HT så er alle kriteriene oppfyllt :thumbsup:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...