Jump to content

Har noen erfaring med Alpine SPR-M70 høyttalere?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg må jo ha anlegg i nybåten (Quicksilver 505), og siden jeg er lydfrik, må det være bra, selv i en 17" skjærgårdsjeep. Jeg hadde Boss kassehøyttalere i den forrige (Askeladden 475), men vil ha en mer elegant løsning. Jeg er en stor fan av lyden i Alpines bilhøyttalere av komponenttypen, og derfor er jeg interessert i SPR-M70. Da kan jeg sette diskantene oppå konsollen og 7-tommerne lenger nede. Men har noen erfaring med dem og vet om de låter like bra som bilhøyttalerne? På eBay får man dem for ca. 2000 kroner hvis de blir stoppet i tollen (med frakt, moms og det for !&"%/"C gebyret posten krever for å ta pengene mine). Det er en grei pris, i Norge ligger de gjerne på rundt 3000. Men så var det hvordan de låter... Jeg kan finne på å utfylle dem med en 10" sub fra JBL eller eventuelt et par JBL 6x9, som jeg har fem par liggende av (til et annet prosjekt). Men de er for store til å sitte i konsollen.

Jeg har 2 slike til targabøylen på Sunseekeren. I og med at jeg bare har 2 ute og mindre alpine høyttalere inne kan jeg ikke si at det spiller rått.. Men jeg er overrasket over hvor høyt jeg kan spille uten at de vrenger seg. Har man 4 slike og kanskje en sub samt heller ikke 2 støyete KAD43 dieseleren bak der skal jeg tro det blir bra.. Marine høyttalere er jo hardere enn hva du har i bilen så det samme blir det nok ikke men så bra som mulig får du nok med Alpine marine

Speed Changes You

Jeg har etterhvært hatt noen høyttalere i bil og båt, og skulle for et års tid siden oppgradere fra noen simple høyttalere i bilen. Ble anbefalt å sjekke ut Polk sine db serie, ble rett og slett imponert av lyden i dem. Helt fantastisk oppløsning i lyden og en fryd å lytte til musikk, og best av alt de anbefales til bruk i båt siden de tåler vann. Jo jeg har lyst å oppgradere i båten også etterhvært , men de er ikke helt billige nei.

He-he, da har vi nok veldig forskjellig smak. Jeg liker ikke Polk i det hele tatt, iallfall ikke det jeg har hørt av dem. De er for kalde, nøytrale og kliniske for meg. De funker nok bedre til klassisk og lavmælt pop enn til diverse former for metal, tror jeg... Jeg liker mer farget lyd med mye bass og trøkk. Det jeg har hørt av Polk har dessuten en tendens til å bli småskarpt i lyden når man skrur opp volumet, og pga. øresus er jeg allergisk mot skarp lyd.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...