Jump to content

Treig Yanmar 2GM20

Lars I Staveland

Recommended Posts

Eg tar gjerne imot tips frå andre eigarar av Yanmar 2GM20. Min er saltvatnskjølt, går som ei klokke og er montert på ein Marieholm 261 seilbåt på 2.8 tonn. Er litt usikker på når motoren er ifrå, men eg trur den var montert eingong på 90-talet.

Ved normal pådrag (rundt 3000 rpm) går båten rundt 4,5 knop. Den går litt treigare for kvart år som går. Eg har sjølvsagt skrapa propellen for rur og groing. Av generelt vedlikehald nemner eg vinterkonservering med glykol i kjølevatnsystemet, årleg oljeskift, nyleg skifte av dieselslanger og filtre med vask av tank. I tillegg har kjølevatnsystemet blir rensa.

Eg veit frå andre at denne motoren kan gå langt kjappare enn 4,5 knop på ein slik båt.

Spørsmålet blir då, kva eg bør gjere? Er det alderdom? Eller kan eg ta grep for å få litt meir effekt ut av motoren før den gir seg?

Larsist

Erik: Interessant å høyre om dine erfaringar. Eg har aldri opplevd så store forskjellar med grodd/nypussa båt. Og seks knop har eg aldri fått utan segl. Derfor mistenker eg at det kanskje kan vere propellen. Når våren kjem skal eg få båten opp og vurdere ny propell. Originalmotoren til denne båten er Volvo Penta 7,5 hk. Om det feil propell, så er den vel då neppe for "tung"?

Eg trur nok turtallet kjem opp i 3600 i fri.

Larsist

Hvis du aldri drar på til maks turtall og blir der etpar minutter, får du ikke ut sot, og da går det som det nå går for deg.

Du må nok belage deg på en verkstedtur med ventiljustering og dysekontroll.

Er alt i orden og bare justeringer trengs, blir det ikke så dyrt.

Venter du lenge nok, blir det dyrt!

Og, holdt å glemme: Rens av kjølesystemet betinger nok at ting må plukkes ifra hverandre; tror neppe Systemrens er nok.

Redigert av lgboat (see edit history)

Takk for gode innspel. Eg skal definitivt sjekke dyser og ventiler til våren. Det er likevel litt rart at dysene skal vere einaste problem dersom turtallet når 3600 rpm i nøytral. Då må vel problemet ligge i propellen?

Tar gjerne imot tips om eit godt verkstad i Oslo, der ein slik justering ikkje koster skjorta.

Larsist

Hvis den starter lett og går greit opp i turtall er det ikke noe galt med motoren. Da er det evt propellen som er feil dimensjonert, noe som virker sannsynlig siden båten har hatt betydelig mindre motor før. Så dysesjekk m.m. kan du spare deg for. At den blir tregere for hvert år er helt normalt, det skyldes som regel at man fyller båten med stadig mer rusk og rask for hvert år som går. Da jeg solgte min forrige snekke etter fire år så kjørte jeg hjem fire fulle lass med stasjonsvogn med nedlagte seter, og det var en 24 fots båt! Utrolig hva man klarer å stue inn under benker etc...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hvor mye turtall du får i fri forteller svært lite. Det skal nemlig ikke mye energi til for å ruse en motor uten belastning så selv om den skulle få allt for lite diesel eller om dysene er i dårlig forfatning vil du ikke merke det ved å ruse motoren. Hvis båten nå går saktere ved samme turtall så er det noe som bremser båten, ikke propellen. Nå er ikke bestandig turtallet du ser på turtelleren så veldig nøyaktig fordi mange dieselmotorer har turtelleren koblet til dynamoen og den vil slure noe på reima avhengig av tilstand på reima og belastning på dynamoen.

Hvis motoren yter dårlig eller om den ryker svart kan du sjekke dysene.

Index: Godt poeng med at båten vert tyngre for kvart år som går. Det er så mykje lettare å ta ting inn i båten enn ut. :smiley:

Ask: Skal sjå litt på dysene og prate med verkstad. Har du ein lenke til ein stad som godt forklarer korleis ein skrur dei av?

Elles blir det propellsjekk til våren. Båten har aldri vore i nærleiken av seks knop for motor, og 2GM20 drar jo tyngre båter opp i den farten i 3000 rpm.

Har ikkje nøyaktig oversikt over kor høgt turtall eg får ved full gass i nøytral. Skal sjekke det.

Larsist

Var gjennom manualen i sommer og bet meg merke i at jeg syntes intervallet for justeringer (ventil/dyse) var forbausende kort. Tenkte det var for at produsenten skulle ha sitt på det tørre. Bør likevel kanskje ta det mer på alvor... Har erfaring fra andre dieselmotorer, men må innrømme at justeringer av elementer i tenningssystemet overlater jeg til mekanikere.

Ask: Skal sjå litt på dysene og prate med verkstad. Har du ein lenke til ein stad som godt forklarer korleis ein skrur dei av?

Elles blir det propellsjekk til våren. Båten har aldri vore i nærleiken av seks knop for motor, og 2GM20 drar jo tyngre båter opp i den farten i 3000 rpm.

Har ikkje nøyaktig oversikt over kor høgt turtall eg får ved full gass i nøytral. Skal sjekke det.

Hei Lars I

Om eg ikkje tek feil er me frå same område. Det var eit verkstad på Eldøyane som sjekka dysene våre.

Eg har ikkje nokon lenke/ forklaring på korleis ein skrur av dysene, men det var rimeleg "rett fram", om eg ikkje hugsar feil.

Med nymåla botn skubbar våre to 2BM20F båten opp i 7,5 knop på flatt vatn. Dette utan at eg pressar motorane.

Ask

Hei Ask,

Det stemmer. Eg er bømling og båten vart kjøpt i Skånevik. No bur eg i Oslo, og segla båten rundt for tre år sidan. Så skal finne eit verkstad her i byn. Fann manualen no, og det ser ikkje så vanskeleg ut. Eg mistenker framleis at eg også bør sjekke propellen. Den har aldri dratt over fem knop sidan den kom meg i hende.

Eureka: Det skal eg også sjekke. Men det er lite forskjell i effekt når luka til motorrommet er ope. Så tviler på det vil gi så stort effekttap om filteret er skite (ser ok ut for meg).

Larsist

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...