Poff Startet 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Desember.2012 Hvordan navigasjons programmer brukerer dere til Iphone,Ipad og MacBook?? Hva funker best til bruk i Oslofjorden? Har Iphone og MacBook og vurderer å kjøpe meg Ipad for bruk som kartplotter..... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Bruk søkefunksjonen å du finner flere tråder om akkurat dette. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hakkannen Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Navionics og iSailor fungerer bra for min del (iPad). Laster du ned riktig kartområde får du til og med for Oslofjorden Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Jeg har Garmin Blue Chart.. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Eg også tenkte å laste inn, men usikker på hvilken, fikk iPad igår julegave fra samboer min :-) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Careka Svart 26.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2012 INav x. iphone, padda, og macen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
sleipnern Svart 26.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2012 Går Inav på mac da? Finner ikke plotterprogramm som går på mac tidligere ? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2012 http://www.fugawi.com/web/products/macenc.htm Eller virtualisere et Windowsprogram. Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 26.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2012 Kor finner jeg kart og hvilke brukes i Fugawi.Kan Bsb kart fra Nautisk brukes feks? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2012 Poff, jeg går ut ifra at du har f.eks Ipad med GPS innebygget? Jeg har både Navionics og Plan2go. Kjøpte Plan2go etter Navionics fordi Plan2go på det tidspunktet hadde en bedre meny på funksjonene. -syntes ihvertfall jeg. Siden har jeg nesten bare brukt plan2go. Du starter med å laste ned app på appstore. Deretter kjøper du kart via appen, vips så har du en god plotter. Som beskyttelse på Ipaden, så har jeg kjøpt meg Silikonfutteral fra Griffin. http://www.clasohlson.com/no/Griffin-Survivor-deksel-for-iPad/Pr384657000 Gjør at den ligger stødig, gir et bedre grep, tåler støt og noe mere spruttett. Blir riktignok litt tyngre, men alt det andre kompenserer definitivt for det. Som nevnt tidligere så er det mange gode tråder om dette. Dog fortjener jo alle å få et innledende svar. Valget mellom apper, som gir valget av kartpakker, kan du jo ta en vurdering på. I bunn og grunn tror jeg at det er hipp som happ hva man velger. Alle kommer med tiden med oppdatering av apper, så en leverandør som i dag er "nummer 2" kan fort bli den beste når sesongen starter. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 27.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2012 Som beskyttelse på Ipaden, så har jeg kjøpt meg Silikonfutteral fra Griffin.http://www.clasohlson.com/no/Griffin-Survivor-deksel-for-iPad/Pr384657000 Gjør at den ligger stødig, gir et bedre grep, tåler støt og noe mere spruttett. Blir riktignok litt tyngre, men alt det andre kompenserer definitivt for det. Griffin sin beskyttelse fungerer meget godt mot støt og slikt, men må bare advare litt her.. På tross av at de reklamerer med at man ikke trenger tenke mer på støv og vann gjelder dette absolutt ikke det siste! Stort sett beskytter den godt mot vann, bortsett fra ca. 1 mm fra "hjem-knappen". Der ligger silikonen bare løst inntil og også lukene til tilkobling av utstyr har gliper der vann lett trenger inn. Så ligger padda skrått slik at vann samles langs bunnen av skjermen trekker dette vannet rett ned i knappen. Ja, jeg har hatt Griffins silikonfutteral, og ja, jeg leverte den omgående tilbake da jeg fant denne alvorlige konstruksjonsfeilen. Testet med å legge noen dråper vann langs nedre kant av skjermglasset, vannet trakk inn og det ble fuktig. testet uten iPaden inni futteralet, har ikke så god råd at jeg gadd risikere noe Det at lukene ikke tetter godt kunne jeg levet med, men at hjem-knappen er så ubeskyttet er mer risikabelt. I alle fall i regnvær og sjøsprøyt. Veldig synd egentlig, for futteralet er meget OK ellers, prisgunstig (i forhold til andre alternativer som påberoper seg å være beskyttende mot vann), solid og beskytter bra mot fysiske påkjenninger. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2012 Kor finner jeg kart og hvilke brukes i Fugawi.Kan Bsb kart fra Nautisk brukes feks? Dersom du mener MacENC så tar den en masse forskjellige kart. Bl.a. S-63 og S-57. Den leser også Navionics, BSB og NV Verlag. Jeg har den foreløpig på iMacen og det ser svært lovende ut. Med Trimble som posisjonsensor tror jeg dette blir så bra det kan bli. Trenger Intel platform og OSX 10.4 eller høyere. Med Mac så er det jo også sånn at du kan kjøre Windowsprogrammer enten ved å boote Windows eller å virtualisere. Sitér dette innlegget Link to post
Flow Svart 27.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2012 iNavX på iPad2 med 3G, fungerer veldig bra. Bruker Navionics kart. NB! Først kjøper/laster man ned iNavX, deretter kjøper og laster man ned kartene gjennom applikasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Jeg har brukt iPad og tab, iPad'n kutta ut pga varme. Det gjorde ikke tab'n. Dem sto ved siden av hverandre på dash'n, i solskinn. Jeg bruker heretter tab'n, med Navionics app. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.