knbo Startet 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Desember.2012 sitter å tenke meg å ta båten min med til Solund eller Helgeland. Derfor lurer jeg på om der er noen som vet om båtramper i Solund og i området Brønnøysund - Sandnessjøen hvor jeg kan sette den ut. Kommentar fra moderator: baatplassen har en egen avdeling for utsettingsramper. (PS: Vi har dessv ikke mulighet for å oppdatere denne med info som kommer frem på Båtforumet, fint om de lokalkjente kan gjøre dette) Sitér dette innlegget HUSK TTT (TIDLIG, TYDELIG, TILSTREKKELIG), OG IKKE LITT OG LITT, SLIK AT ANDRE FORSTÅR HVA DU GJØR. Vis sjøvett og ha en god tur. KB Link to post
Brigg Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Du bør absolutt ta turen til Helgeland. En kyststrekning blandt de ypperste i landet. I Brønnøysund er det utsett ved båtforeninga på Gårdsøya her er det også gode parkeringsmuligheter. I S.sjøen er det rampe hos båtforeninga på Sandnes. I tillegg finnes det flere andre muligheter i dette området. Husk tidevannsforskjellen. De lokale planlegger utsett og opptak etter tidspunkt for flo sjø. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Zach Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 ... I S.sjøen er det rampe hos båtforeninga på Sandnes. I tillegg finnes det flere andre muligheter i dette området. ... Ja, i havna til Sandnessjøen Båtforening Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 26.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2012 Ved rasteplassen helt nord på Tjøtta er det en ypperlig rampe rett ved "Kystriksveien". Her er du midt i den beste skjærgården med en gang. :) Du er avhengig av litt flo/høyvann for et trygt utsett. Og husk å kjøre bilen opp på rasteplassen før du legger utpå, ellers sperrer du for andre skjærgårdsentusiaster. Anbefaler å benytte plotter hvis du ikke er lommekjent. Urent farvann noen steder. Send IM hvis du ønsker flere tips. :) Sitér dette innlegget Link to post
knbo Svart 28.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Takk for opplysningene, og jeg vet at der er fint på Helgeland, har bodd i Mosjøen. Det er mange andre plasser jeg som også er fine områder en kan besøke med båt. Derfor hadde det vært fint om der fantes en plass hvor en kunne finne opplysninger båtramper m.m. Sitér dette innlegget HUSK TTT (TIDLIG, TYDELIG, TILSTREKKELIG), OG IKKE LITT OG LITT, SLIK AT ANDRE FORSTÅR HVA DU GJØR. Vis sjøvett og ha en god tur. KB Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.