capt.e. Startet 26.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 26.Desember.2012 Hei. Har en havarert Perkins 4.108 som jeg gjerne skulle hatt opp å gå igjen. Den kastet ut olja å har skjært seg. Noen her som har en ide på hva det vil koste for å få denne i drift igjen? Er ingen mekaniker selv så må nok levere den inn til kyndig personell. Noen som har utført/ fått utført slik reperasjon på Perkins 4.108?? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 26.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2012 Mener jeg fikk et estimat på 30-50 timer fra en mekaniker, litt avhengig av hvor mye en kunne forberede selv (selger overhalte den selv i mitt tilfelle) når jeg hadde en slik motor. Og med 700+ pr time samt deler blir det fort kroner av det. Hva med denne da? http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=38548815 Ville spurt hva de legger i overhalt med denne prisen, kan være at det er overmalt. Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 26.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2012 Ja ja, så er vel kanskje temaet overhalt motor oppe atter en gang. Mener vel langt på vei at de fleste ikke vet hva dette er. I allefall ikke når det selges motorer til langt under selvkost. En overhalt motor er ikke en motor som er "fikset opp til å fungere", har menge "suvernier" på dette. Pris på overhaling av en Perkins 4-108 gir jeg ikke uten å ha sett den. Kastet ut olje og skjæring kan være så mangt, beklager. Men pleier å si at det meste er å få gjort for 25 - 30.000. Men for eks. er toppen sprukket ? Enkelte ganger er den det. Her har ikke blokka løse foringer, denne må bores til overdim. stempel, eller så må det settes inn foringer til standard stempel. Dette koster jo litt, og ev. sliping av veiv llke så. Ellers er jo stort sett delene billige. Bortsett fra startmotor. Overhaling/reparasjon av en slik lønner seg, da denne blir nermest som ny etterpå. Ny 45 - 50 hk motor av god kvaliter koster fort 70 - 80.000 uten gear Sitér dette innlegget Link to post
Daredevil Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 http://www.parts4engines.com/index.php?main_page=product_info&cPath=39&products_id=240. Her får du komplett overhaling for ca 5500-6000kr( med frakt og moms) . foringer må presses i og borres og hones samt lager til kryssbolt. ca pris på borring og honing ca 5-6000kr. da har du "ny" motor så sant toppen er ok. Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Her har ikke blokka løse foringer Perkins 4108 har vitterligen løse foringer. Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Men da er blokka fra en 4-107, den har løse, våte foringer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.