Jump to content

Pris for total overhaling av Perkins 4.108

capt.e.

Recommended Posts

Mener jeg fikk et estimat på 30-50 timer fra en mekaniker, litt avhengig av hvor mye en kunne forberede selv (selger overhalte den selv i mitt tilfelle) når jeg hadde en slik motor. Og med 700+ pr time samt deler blir det fort kroner av det.

Hva med denne da?

http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=38548815

Ville spurt hva de legger i overhalt med denne prisen, kan være at det er overmalt.

Ja ja, så er vel kanskje temaet overhalt motor oppe atter en gang.

Mener vel langt på vei at de fleste ikke vet hva dette er. I allefall ikke når det selges motorer til langt under selvkost.

En overhalt motor er ikke en motor som er "fikset opp til å fungere", har menge "suvernier" på dette.

Pris på overhaling av en Perkins 4-108 gir jeg ikke uten å ha sett den.

Kastet ut olje og skjæring kan være så mangt, beklager. Men pleier å si at det meste er å få gjort for 25 - 30.000.

Men for eks. er toppen sprukket ? Enkelte ganger er den det. Her har ikke blokka løse foringer, denne må bores til overdim. stempel, eller så må det settes inn foringer til standard stempel. Dette koster jo litt, og ev. sliping av veiv llke så. Ellers er jo stort sett delene billige. Bortsett fra startmotor.

Overhaling/reparasjon av en slik lønner seg, da denne blir nermest som ny etterpå.

Ny 45 - 50 hk motor av god kvaliter koster fort 70 - 80.000 uten gear

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...