Enzo Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Og synes man godt NOK er bra nok så er det jo en god løsning å kjøpe en sånn kopi istedet for å kjøpe et mer moderne og bedre anker som jo koster endel mer ( men fortsatt er billig i forhold til hva det leverer). Brukes det lite så er det vel bare å spraylakkere det en gang i året eller så, og gjerne med orange refleksmaling eller hvitt så det er lettere å se på bunnen Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Brukes det lite så er det vel bare å spraylakkere det en gang i året eller så, og gjerne med orange refleksmaling eller hvitt så det er lettere å se på bunnen Forutsetter vel litt bedre sikt enn hva vi har i hjemlige farvann... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Njea kanskje, men jeg har da sett bunnen på trefire meter mange ganger Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Poenget var å bli kvitt den orange rustfargen Enzo :-) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Ahaa :) da er nok det beste å blåse det og galvanisere på nytt Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 (redigert) Før du evt. leverer til omgalvanisering bør du sjekke om bedriften har noen minimumspris for arbeidet. Det er godt mulig at det er billigere å kjøpe nytt anker hvis det er gjelder en Bruce kopi. Zinken AS ved Bergen har en minimumsbetaling for galvanisering på kr. 950,- +mva i tillegg kommer avbrenning av gammel sink og rust til kr. 6,50 + mva pr kg. Er det brukt maling på ankeret må dette fjernes ved sandblåsing da syrebadet ikke fjerner maling. Her er bilde av 2 stk brukte anker og 2 stk nye anker som ble avbrent og galvanisert. Jeg leverte inn totalt 85 kg, dette kostet kr. 1880,- inkl mva. Redigert 30.Desember.2012 av Fiks (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Takk for nyttig info, Fiks ! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2013 Følger opp denne tråden ! Resultatet av zinklakkering av galvanisert anker ble strålende ! Jeg kan anbefale dere som har stygge ankre å lakkere det ! Jeg pusset først med sandpapir, så denne fra CRC, ble som nytt, men må nok tas hvert år: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.