Banarne Startet 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Desember.2012 Har fått sterke abstinser i denne mørke kalde tida,har ryddet spisestua for å lakke interiøret i båten ( er litt kaldt ute i boden) kjærringa tar nesten kvelertak på meg hver gang jeg åpner boksen med Benar.. Klarer ikke vente til varmere vær Noen flere med samme problemet? Evt. en løsning på "problemet" ? Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Tom Rør Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Send mor til syden, så blir a nok myk som smør Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 28.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Kanskje ikke dumt Men da får jeg jo ikke hjelp til å skrape/pusse.. Litt dilemma dette her Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Astor Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Har lakket en del om bord. Heldigvis ligger Astor på vannet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Kanskje ikke dumt Men da får jeg jo ikke hjelp til å skrape/pusse.. Litt dilemma dette her Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 28.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Er deilig å kunne gjøre noe i mørketida også Får ikke gjort noe annet enn å demontere,rive og lage maler til det som skal lages nytt,er noe spesielt med litt mahogney støv i nesa etterfulgt av litt lakk Skulle ønske noen ganger at jeg hadde lukket båt med varme Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Astor Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Første helg over nyttår starter vi Grand Banks Club, Norway. En eierklubb som vil aktivisere oss en tid fremover. Vi vil dele ideer og erfaringer gjennom denne klubben. Noen av oss bruker skuta vinterstid, andre har den i opplag. Dette skal bli artig. Flere kan kanskje gjøre det samme med sin båttype/fabrikat? Vi luftet tanken over en ankerdram i Sandspollen i sommer fire båteiere av oss. Nå setter vi tanken ut i livet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Banarne Svart 28.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Sånne klubber syns jeg skal være forbeholdt litt exlusive båter jeg hadde vel kanskje fort blitt litt mye forskjellige "gjenger" hvis alle fabrikater skulle hatt vær sin klubb Men GB båtene er jo helt rå Og at dere ikke hadde klubb fra før overrasket meg egentlig litt,ligger en trawler i Hankø hele sommeren som kommer fra London,drømmer meg langt inni hytta på den hver gang jeg kjører forbi,vakre kreasjoner de båtene der Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Bitteliten Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 (redigert) Krangle om uvesentligheter på Baatplassen har hjulpet mange gjennom den tunge tida Redigert 28.Desember.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 28.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Joda... Har lagt merke til at noen av mine få innlegg blir mistolket og vridd på ordene,jeg forsøker å ha en litt ironisk tone men ikke alltid dette går hjem hos alle Krangling er ikke noe for meg,og ihvertfall ikke om synspunkter på utstyr/båttype/om det snør i helvete etc... Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Sjøtunga Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Kanskje ikke dumt Men da får jeg jo ikke hjelp til å skrape/pusse.. Litt dilemma dette her Si til henne at hun får en tur til syden når hun har skrapet og pusset alt ferdig Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Banarne Svart 28.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Det var ikke dumt får låne en av venninne hennes til å holde meg med selskap mens ho er i varmen da Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Euklid Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Flytt til vestlandet, der isen har vett til å holde seg unna, der begynner seilsesongen 1. januar etter høytidelig avslutning 31. desember. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 28.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Setter mer pris på rolige,late dager i sola jeg båt på vinter er kun for fiske eller jakt Men er opprinnelig fra Hitra så har jo muligheten til å ta noen uker ferie på havet der.Gleder meg til t-skjorte og kalde pils i uthavna Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Mariell Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 (redigert) Er på vei sydgående over Biscaya. Med 7-9 meter bøger inn styrbord forra på tvers. Noe som spessielt i natt lagde litt huskestue Minner i allefall meg på at det ikke altid er vindstille, flatt hav og sol. Redigert 29.Desember.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Banarne Svart 29.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 I motsetning til meg som har saltvanns abstinenser,så har du antageligvis fått en liten "overdose" da God tur Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Erik Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Setter mer pris på rolige,late dager i sola jeg båt på vinter er kun for fiske eller jakt Da er det vel strengt tatt ikke saltvanns abstinenser du har. Du kan jo bli med kona til syden for å få litt sol på kroppen Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Banarne Svart 29.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Hvis jeg blir med til syden,hvem skal ta seg av renoveringen av båten da? Har riktignok havutsikt fra godstolen på stua,men det å se på er liksom ikke det samme som å være på vannet en deilig sommerdag med kalesjen brettet framover og sola i øynene.. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Lovart låring Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Jeg og har båten liggende på vannet, klar for bruk. Det blir vel en tur ut til vesterøy og Lera for å se om en finner seg en torskepinne snart vel? Nei, saltvannsabstinenser skal en ikke kimse av. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Hulda Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Bebar??? Hulda drukner abstinensen i bedre Whisky. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Langt bedre alternativ: drikk en bedre whisky i båten. Skål! Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 29.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Ligger du på Lera så ser du rett på båten min som står under burkaen Du får hilse pent på ho hvis du er der Whisky er nok ikke jeg blitt gammel nok til å drikke Tar meg en god klunk Braastad XO isteden Skål godt(båt)folk Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.