Jump to content

16" med utenbords og innebygd bensintank, hva med vann og grums?

Drømmende

Recommended Posts

I utgangspunktet skal ikke så mye være nødvendig å tenke på, men jeg sliter litt for tiden med bensinsystemet og tilførselen av drivstoff til motoren (tror jeg).

Min tank er støpt i dørken under konsollen, som begrenser tilgangen. Litt kjedelig å ikke ha mulighet til å gjøre en "sørvis" der under.

Jeg funderer på å montere en treveisventil med en litt større rød plasttank som reservetank - just in case... Eller, er ganske sikker på at det blir et prosjekt mot påska.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Har også god erfaring med Alron drivstofftilsetning både til diesel og bensinmotorer.

Lalima

Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury.

Siden du aldri har brukt slike "vidundermidler"som du velger å kalle det,og heller aldri har hatt problemer med drivstoff til noen påhenger,så skyldes det sikkert at du er både dyktig og nøye.

Min siste gode erfaring med Alron var da jeg etter å ha skrudd forgasseren på en Yamaha 5 som ikke ville gå på tomgang i småbiter 3 ganger etter geledannelse i forgasser og dyser

Dette skyldtes sikkert gammel bensin/kondens og tidlig sesongstart i minusgrader.Gikk til innkjøp av en ny flaske Alron og problemene med motoren har uteblitt siden.

Ved uhell fikk jeg flere liter vann i tankene på en NB 840 for noen år siden. Merkeverkstedet fant ut at vedlikeholdsladeren som hadde stått på i ukesvis rett under bb dieselpåfyllingstropp i sterk kulde hadde ført til unormalt stor kondensering og dertilhørende motorstopp.Vi tappet flere liter vann fra tankene og jeg fikk råd om og kjøre på med Alron samt å være enda mer nøye med vannutskillerne.Det gikk fint både med motor og båt siden.

Jeg er jo fullstendig klar over at drivstoff er ferskvare,og da spesielt bensin.Alle tanker bør være fulle hvis drivstoff skal lagres :-)

Mitt motto er at man blir aldri utlært.(iallefall ikke jeg)

Lalima

Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...