Drømmende Startet 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Desember.2012 I 16" min er det innebygd bensintank. Er det noke spesielt eg må tenke på angående vatn / kondens, skit og eventuelt andre ting. Leser om motorstopp i ruskevær og lignende på grunn av grums på tank. pleier det å vere avtapping på sånne innebygde tanker? Det er påhengsmotor. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Hej og velkommen her på BP. Jeg har ikke svaret på dit spørgsmål men opfordrer dig til at læse reglerne for posts og lave din titel om inden tråden bliver lukket. Læs i reglerne hvorfor og hvordan :-) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 I utgangspunktet skal ikke så mye være nødvendig å tenke på, men jeg sliter litt for tiden med bensinsystemet og tilførselen av drivstoff til motoren (tror jeg). Min tank er støpt i dørken under konsollen, som begrenser tilgangen. Litt kjedelig å ikke ha mulighet til å gjøre en "sørvis" der under. Jeg funderer på å montere en treveisventil med en litt større rød plasttank som reservetank - just in case... Eller, er ganske sikker på at det blir et prosjekt mot påska. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Mouche Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Har ikke hatt noen avtapningsmulighet på noen av de båtene jeg har hatt med innebygget tank og påhenger, men har på de fleste av disse hatt et filter med vannutskiller som er montert mellom tank og motor og lett tilgjengelig. Filterinnsatsen byttes hvert år. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tkb Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Monter filter, med vannutskiller og klart glass i bunn. Da er det lett å følge med. Monteres i motorbrønn. Skal du montere inne i båten, er det ikke tillatt med glass i bunn. Sitér dette innlegget Link to post
Lalima Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Har også god erfaring med Alron drivstofftilsetning både til diesel og bensinmotorer. Lalima Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Mouche Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Siden jeg aldri har brukt Alron drivstofftilsetning eller tilsetning av noe annet merke, men aldri hatt noe problemer med drivstoff til noen påhenger, så lurer jeg litt på hvilke gode erfaringer man kan gjøre ved bruk av slike vidundermidler? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lalima Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Siden du aldri har brukt slike "vidundermidler"som du velger å kalle det,og heller aldri har hatt problemer med drivstoff til noen påhenger,så skyldes det sikkert at du er både dyktig og nøye. Min siste gode erfaring med Alron var da jeg etter å ha skrudd forgasseren på en Yamaha 5 som ikke ville gå på tomgang i småbiter 3 ganger etter geledannelse i forgasser og dyser Dette skyldtes sikkert gammel bensin/kondens og tidlig sesongstart i minusgrader.Gikk til innkjøp av en ny flaske Alron og problemene med motoren har uteblitt siden. Ved uhell fikk jeg flere liter vann i tankene på en NB 840 for noen år siden. Merkeverkstedet fant ut at vedlikeholdsladeren som hadde stått på i ukesvis rett under bb dieselpåfyllingstropp i sterk kulde hadde ført til unormalt stor kondensering og dertilhørende motorstopp.Vi tappet flere liter vann fra tankene og jeg fikk råd om og kjøre på med Alron samt å være enda mer nøye med vannutskillerne.Det gikk fint både med motor og båt siden. Jeg er jo fullstendig klar over at drivstoff er ferskvare,og da spesielt bensin.Alle tanker bør være fulle hvis drivstoff skal lagres :-) Mitt motto er at man blir aldri utlært.(iallefall ikke jeg) Lalima Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Mouche Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Hvorfor skal tanken fylles opp før båten settes vekk for vinteren når bensin er ferskvare, må da være bedre om den er tom? Det er en annen tråd om dagen som tar for seg faren for kondens, og denne faren synes nokså liten. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.