Jump to content

Obligatorisk båtførerbevis


matros

Hva synest du om forslaget med å innføre obligatorisk båtførerbevis?  

337 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Det var synd. Men det kommer nok, heldigvis.

 

 

Ja det gjør nok det siden troen på at lover og regler kan løse problemet som ingen kan riktig forklare står så sterkt blant Kongerikets befolkning som den gjør. Men jeg tror helt sikkert det blir noe feiende flott noe. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg leste på BM at Syvertsen hadde foreslått sertifikat plikt for båder over 8 m og motor over 15 hk som går over 15 kn og at båteiere som har hatt større båt i mere enn 5 år skal slikke prøven.

 

Er dette riktig ?. I såfall hva skal være dokument grunnlaget for det ?

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Å skaffe dokumentasjon på sånne krav ser jeg ikke som noe stort problem Contraband.

Men det jeg ikke skjønner er hva som er problemet som gjør at myndighetene ønsker å regulere båtlivet ? Og er det sannsynlig at det vil bedre etter at Båtsertifikatet er en realitet ? Nå jeg åpner tabloidpressens aviser så kjenner jeg meg ikke igjen i deres beskrivelse av båtlivet. Og hva med å håndheve de reglene som allerede eksisterer ?

Det vil ikke forbause meg det minste om Båtførersertifikatet vil lide samme skjebne som Småbåtregisteret.

Link to post
Share on other sites

Å skaffe dokumentasjon på sånne krav ser jeg ikke som noe stort problem Contraband.

Men det jeg ikke skjønner er hva som er problemet som gjør at myndighetene ønsker å regulere båtlivet ? Og er det sannsynlig at det vil bedre etter at Båtsertifikatet er en realitet ? Nå jeg åpner tabloidpressens aviser så kjenner jeg meg ikke igjen i deres beskrivelse av båtlivet. Og hva med å håndheve de reglene som allerede eksisterer ?

Det vil ikke forbause meg det minste om Båtførersertifikatet vil lide samme skjebne som Småbåtregisteret.

 

Hei, med dokumentasjon så mente jeg at det neppe kan være noe problem å forfalske det..........

 

Ellers er jeg helt enig med deg. Regulering av båtlivet er helt bak mål i dagens situasjon. At båtfører sertifikatet kommer til å lide på lik linje med småbåtregisteret, hehe det sier seg selv. :wink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...