Jump to content

Edit History

chrisrik

chrisrik

Kjellg skrev 1 time siden:

No problem. Var koselig å endelig hilse på deg. Tror nesten jeg også må få lov til å teste DSC litt mere ut :wink:

Flott! Hyggelig å hilse på.

Midtpinne skrev 1 time siden:

Jeg skrudde på VHF-en i morges og jaggu begynte den å hyle etter en stund. Men jeg rakk ikke se hva det var. Siden jeg sitter på jobb skrudde jeg den av igjen.

Kan ha vært kystradioen? Stort sett bare de som prater :) Min hyler gærning også om den mister GPS-posisjonen. Eller, at det kommer et DSC-oppkall. Da blir det full alarm ombord :giggle:

Måtte endre GPS-feeden fra kartplotter til AIS av den årsak. Skjedde noen ganger at jeg skrudde av plotter men lot vhf stå på. Hopper i land og plutselig er det full holoy i båten..

chrisrik

chrisrik

Kjellg skrev 1 time siden:

No problem. Var koselig å endelig hilse på deg. Tror nesten jeg også må få lov til å teste DSC litt mere ut :wink:

Flott! Hyggelig å hilse på.

Midtpinne skrev 1 time siden:

Jeg skrudde på VHF-en i morges og jaggu begynte den å hyle etter en stund. Men jeg rakk ikke se hva det var. Siden jeg sitter på jobb skrudde jeg den av igjen.

Kan ha vært kystradioen? Stort sett bare de som prater :) Min hyler gærning også om den mister GPS-posisjonen. Eller, at det kommer et DSC-oppkall. Da blir det full alarm ombord :giggle:

Måtte endre GPS-feeden fra kartplotter til AIS av den årsak. Skjedde noen ganger at jeg skrudde av plotter men lot vhf stå på. Hopper i land og plutselig er det full panikk holoy..

• Create New...