Jump to content

Hvor kjøpe maritime bøker og båtutstyr i London?

Seiler

Recommended Posts

På London båt show finnes det flere stand der det kan kjøpes både båtlitteratur og sjøkart.Der finnes også muligheter til å kjøpe

båtutstyr, både elektronisk og anna.

Vanskelig å si hvem uten å vite nøyaktig hva du er på jakt etter.

Du kan også "google"London båtshow og søke det fram der inne på Utstillere.

Ved kjøp frå vanlige båtbutikker,vil du få den beste informasjon ved å kjøpe et engelsk båtblad,Practial Boatowner.

Når det gjelder båbutikkener i London,er mye avhengig av hva det er du ønsker og hvor mye tid du har til rådighet.London er stort og hvis ikke du er kjent kan det være vanskelig å finne frem.

Der er ikke mange båtbutikker sentralt i London. De som er ligger hovedsaklig ved elva Thames.og west frå sentrum.eg.

Chertsea.Windsor.Richmond,Putney

Ellers ligger de fleste på kyisten,da snakker du om reise tid og planlegging.

Selv er jeg Engelsk fastboende i Norge og pleier å reise til både London og Sothampton båt messene hvert år og har alltid funnet det jeg ønsker meg der.

Hvis du kan gi noe mer info kan jeg kanskje hjelpe deg mer..

hei,kanskje dette er til hjelp--

Bøker og kart-

Adlard Coles Nautical. stand D130

Imray stand A108

Div. elektronikk-

Cactus 020 Stand A175

Compass Marine A109

Furuno A263

Gibbs Marine Sales B260

Jimmy Green Marine C110

Marine Super Store A101

Nasa Marine B106

Navionics A169

Pipers of Poole C100

TCS Chandlery D116

Hvis du er i utlandet i mer enn 48 timer kan du importere varer for inntil en verdi av kr 6000,- moms fritt. Ved kjøp betaler du prisen ink. engelsk MVA,(20%) Du må be butikken om en utfylt og stemplet Mva refund sjema.Dette fyller du ut med resterende personlige detaljer.Ved avreise får du dette stemplet av tollerne ved utreise stedet (ikke altid lett å finne,spør). Ved hjemkomst sender du sjema tilbake til utsalgs stedet med kvittering. ca 1mnd senere får du refundert Engelske moms til din oppgitte bank/kredittkort konto.

Husk å sammenligne prisen butikkene imellom, pruting er tillatt og ,der er mye å hente.

Lykke til med handelen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...