Jump to content

Draco 23 Sun Cab, Septik?


Crashstar

Recommended Posts

Hei. Kjøpte meg en Draco 23 Sun Cab i fjor, denne har jo toalett, men med en sesong uten septik og med stor sjenanse så skal jeg sette inn en tank i vinter.

Er det noen her inne som har tips til hvem tank som passer hvor i denne båten? Tenkte på SB side under førerposisjon, der er det relativt ledig under dørkplata, men plassen er jo veldig begrenset.

Har også hørt noen snakke om en type "Pose" man legger i et rom og fyller den med noe så tilpasser den seg rommet og herder i den formen, noen som vet hva dette er?

Tips og triks mottas med stor takk! :D

 

 

Link to post
Share on other sites

Hei, Jeg har i mitt eie en Draco 23 Sun Cab 1985. Vi var i samme situasjon som deg for et par år siden og besluttet å installere septiktank, eltoalett, "macarator" pumpe for utlensing. Plassering av tanken og størrelse av tank ble da en vurdering som endte opp i følgende : http://www.maritim.no/vvs/tanker/septiktank/septiktank-56-liter-syrefast + eltoalett + pumpe + setikk slanger (luktfrie). Plassering av tank ble valgt (når tanken ble såpass stor) i stuverom foran bensintank, d.v.s. under dørk rett foran cabin dør i senter av båten. Tenkte at sentrering var et godt valgt grunnet å beholde båten liggende rett i sjøen. Slanger ble ført igjennom midtskottet under cabindør og lagt i en bue inn mot toalett. Kledde disse inn med en trapp av teakfiner og fikk dermed også et godt trinn ned i cabin. Resten ble litt rør/slangearbeid inklusive montering av "macarator"pumpe inne i toalettromet. Beholdt de samme gjennomføringer i skrog ut mot vann som orginalt. Dette har vært en konfigurasjon som har fungert til vårt behov på to godt voksne personer.Håper dette kan være til inspirasjon.

Link to post
Share on other sites

Her kan du se hvordan installasjonen var lokalisert fra fabrikken:

 

http://www.flatsea.net/draco/downloads/draco_instruktionsbok_1991.pdf

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Takker for svar. :)

Ting tok litt tid med dette. :P Har vært litt mye og ta tak i, som det er med gamle båter.

Har vært innom Sea-King i Fredrikstad og de hadde igjen en tank fra da det var maritim.

Så alget falt på denne: http://www.maritim.no/vvs/septikanlegg/septiktank/septiktank-47lt-med-pumpe

<denne ser ut til å¨passe under styreposisjon.

Så da er det bare og krysse fingre og tær for at det funker. :)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...