cavaler Startet 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Januar.2013 Hei. Kjøpte for noen mnd siden en eldre åpen hansvik 18 uten motor, har no fått tak i en brukt Evenrude 25hk 95mod med gir/gasshåndtak med vaiere, men er redd vaierene er for korte til båten. Problemet er at båten ligger i Lofoten og jeg er i Bergen og får ikke målt hvor lange de må være. Er det noen her på forumet som han en slik båt liggende som kunne ha målt hvor lange vaierene må være? Det er sete og styrekonsoll på styrbord side. Hilsen Rune Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Har hatt Hansvik 18 tidligere, har nå 16,5 (med styrekult). Kanskje like greit du tar en telefon til Hansvik og spør der, så er du også 100 % sikker på at du får rett lengde på vaierne. De pleier være behjelpelige. Lykke til med en bra fiskebåt Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Gir gass kabell 14 fot Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
cavaler Svart 3.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Tusen takk for svar begge to, skal måle de vaierene jeg fikk med motoren og se hvor lange de er. Regner med det er den totale lengden fra tupp til tupp som skal være 14 fot? Hilsen Rune Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 (redigert) Ser ut som det ikke gjør så mye om de er for lange ihvertfall, bedre enn for kort... 14 fot høres ikke så halv-galt ut, sett med øyemål ut fra at hele "skjønnheten" er på 18 fot Redigert 3.Januar.2013 av Søringen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.