Luco Startet 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 3.Januar.2013 (redigert) Lurer på å bytte til nye maskiner i båten men rekner med det blir en dyr affære. Hva kan jeg forvente å få for en cummins 5.9 L 210 hk ca 1000 timer 94 model. Strøken og går som en klokke..ny 90A dynamo. Noen som kan tippe pris? Cummins 5.9 L 210 hk. 1000 timer 94 mod. Ett Brent stempel pga feil på dyse, ny turbo men har vært starta opp en gang med deffekt stempel. Noen som kan tippe pris på dette rep objektet? Rekner med det ikke er vits å levere den inn for rep før salg? Motorene er lavturtalls utgave på max 2600 o/min Prisene må være uten gear da jeg trenger dei til ev. Nye motorer. NB dette er ingen annonse da jeg uansett ikke tør å selge før ev ny er på plass og det er 6 mnd frem i tid.. Tipp høyt så jeg blir overbevist.. He he... Redigert 3.Januar.2013 av Luco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Det er vel lettere å selghe en motor som starter og går kontra en som er deffekt!! men kostnaden for rep kan jo bli stor så det er jo noe du må vurdere. Hvorfor skal du bytte motoren da? har du for lite effekt? skal du øke effekten er det jo sansynlig at du må opp i størrelse på gearboks og aksling. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
index Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Hvorfor ikke bare reparere motoren og beholde dem? Cummins er jo solide saker, så her har du uansett maskiner i maaange år til.. Jeg ville ha skiftet stempel før salg, en fungerende motor har en helt annen verdi enn en defekt/mulig delemotor. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Luco Svart 4.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Er nå bare en drøm om nye motorer, det blir fort 20 lapper pluss dele så å reperere på verksted før salg tror jeg ikke lønner seg... Jeg tipper 70.000 for den som virker og 30.000 for den med deffekt stempel, Høres dette reellt ut? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Høres ikke ille ut det! Men jeg mener fortsatt at en reparasjon vil lønne seg, da vet kjøper hva han får og kan betale deretter... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Jeg skjønner ikke helt ressonementet.. Du har i utganspungtet solide motorer som kan gå ihvertfall 2000 timer til! Økonomisk sett vil nye motorer koste deg mange ganger mer, selv om forbruket kansje er noe lavere, vil du ikke komme i nærheten.. muligens kan moderne motorer ha lit mindre støy, men dette er noe som mulig kan utbedres ved noen enkle tiltak. skal du øke effekten på motorene bør du jo vurdere om gear og akslinger er dimensjonert riktig.. kansje må du ha nye propeller.. Mest sansynlig må du jo ha verksted/mekaniker hjelp for å instalere de nye, om du ikke er veldig motorkyndig.. om du vet at dysefeil var årsak til stempelbrenning, så blir jo din motor så god som ny med dyserep og stempelbytte.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Luco Svart 4.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Så de er ingen som kan si noe ca tall på hva noen kan være villig til å betale? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.