Jump to content

Flyfoto

klikk

Recommended Posts

Dette var jo kjempebra. Fikk f.eks. enkelt zoomet inn på Portør med et sommerbilde som viste mengder av båter fortøyd.

Virkelig noe å kunne bruke på egen nettside hvis det er mulig å få lov. Har sendt en henvendelse, så får vi se hva de sier.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Kjempetiltak!

Men desverre for dårlig kvalitet når man zoomer seg inn. Det er jo det som er litt av vitsen å kunne gå noe mer tett på for å se detaljer. Mulig et klarere vær hadde vært løsningen, eller at kvaliteten rett og slett ikke kan bli bedre? :headbang:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Her på bierget bruker vi heller bergenskart.no. Når jeg zoomer meg inn, blir bildet rimeligvis litt uklart, men ikke verre enn at jeg kan skjelne fra hverandre enkeltbusker i hagen. Har vist dette til Quindebestet, og hun har sverget på at hun aldri mer skal sole seg mer eller mindre halvnaken i hagen. Skulle altså ikke ha vist henne dette, nei. :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Kjempetiltak!

Men desverre for dårlig kvalitet når man zoomer seg inn. Det er jo det som er litt av vitsen å kunne gå noe mer tett på for å se detaljer. Mulig et klarere vær hadde vært løsningen, eller at kvaliteten rett og slett ikke kan bli bedre?  :headbang:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er litt begrenset oppløsning på bildene. Det har nok litt med ytelsen på kartmotoren og båndbredden å gjøre at det ikke benyttes bilder med høyere oppløsning. Også kan det jo hende at det er begrenset litt pga av personvernloven..? :lol:

Ja det er litt begrenset oppløsning på bildene. Det har nok litt med ytelsen på kartmotoren og båndbredden å gjøre at det ikke benyttes bilder med høyere oppløsning. Også kan det jo hende at det er begrenset litt pga av personvernloven..?  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Eller så er det et visst Quindebest som har vært inne og truet dem med tenners gnissel ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hei.

Dette ville jo vært midt i blinken. Har selv nytt godt av Tre Veckor I Bohuslen som er basert på flyfoto. Gir et helt annet inntrykk enn boka til Redningsselskapet. Dette ønsker jeg at min årlige hundrelapp til NRSS går med til å finansiere!

Redigert av Petter-B (see edit history)

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Artig side med gode bilder av "mitt" område ihvertfall :yesnod:

Ser til min forskrekkelse at båten ligger inne, men når jeg sjekket datoen så jeg at bildet er tatt mens jeg var på jobb. Det forklarer alt :rolleyes:

Hva er din unskyldning :wink:

:cheers:

M/Y Ellen Marie

..som straks skal fortsette på vårpussen. Sol og varmegrader i massevis idag :yesnod:

Ta en titt her: https://zulu.ssc.nasa.gov/mrsid/mrsid.pl

Her finner du de beste satelittbildene som er fritt tilgjengelig for tiden.

Du kan (om du har bredbånd) laste ned en 200MB fil med data over midtnorge og så bruke diverse program for å generere jpg bilder ut av disse dataene. Alt er beskrevet på siden (div linker).

<{POST_SNAPBACK}>

Har sett bildene av båten du bygger, du må ha et usedvanlig bra pågangsmot, jeg er imponert....

Gleder meg til å se den ferdig !

Nelson

Artig side med gode bilder av "mitt" område ihvertfall :yesnod:

Ser til min forskrekkelse at båten ligger inne, men når jeg sjekket datoen så jeg at bildet er tatt mens jeg var på jobb.  Det forklarer alt :rolleyes:

Hva er din unskyldning :wink:

:cheers:

M/Y Ellen Marie

..som straks skal fortsette på vårpussen.  Sol og varmegrader i massevis idag :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ligger også inne :headbang::headbang:

Bilde

Unnskylding:

Eehhhh jeg hadde ferie!!!! ehhhhh :blush:

Hehe! pakket båten tenker jeg, reiste 2 dg. etter at bilde ble tatt :yesnod::yesnod:

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Sannelig om jeg ikke fant Hannah III ved brygga hvor vi holder til i sommerferien. Så bildet må være tatt etter 25. juni 2004. Hannah III er båt nr. 3 fra høyre, på utsiden av brygga.

<{POST_SNAPBACK}>

:wink: Skal si den båten "ruver" :yesnod: tar halve brygga ! :wink:

Flott båt!

:cheers: Månestreåle

Redigert av maanestraale (see edit history)

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Ser til min forskrekkelse at båten ligger inne, men når jeg sjekket datoen så jeg at bildet er tatt mens jeg var på jobb.  :cheers:

M/Y Ellen Marie

..som straks skal fortsette på vårpussen.  Sol og varmegrader i massevis idag :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan sjekket du det?

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Zoomet inn på Bruntangen syd for Portør. Artig hva fant jeg ikke der. Festina Lente III pent fortøyd longside. Pussig. Lå der fire døgn i sommer som var, og så ble det bilde av det.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Zoomet inn på Bruntangen syd for Portør.  Artig hva fant jeg ikke der.  Festina Lente III pent fortøyd longside.  Pussig. Lå der fire døgn i sommer som var, og så ble det bilde av det.

<{POST_SNAPBACK}>

Vet ikke hvordan det er med flyfoto på deres kant men jeg sjekket info i bilde og det var tatt i 2002 :sad:

Det var ihvertfall en helt annen båt enn min som lå bak garasjen til naboen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...