Jump to content

Forgassertype / bytte av innsug på volvo v8 vortek

Scand 7100

Recommended Posts

Skal iløpet av vinteren erstatte 2port hollyen med en 4 porter. Har lyst på edelbrock 650. Men den er ikke i marine utgave. Men edelbrock 600 marine med el choke har de på sarpsborg. Er det noen som vet hva forskjellen er.. Noen sier jeg bør kutte ut choke. Men ny forgasser så er det vel greit med choke som virker..noen år i allefall..

Har noen erfaring bør jeg kjøpe marine eller holley eller edelbrock...rådvill...

Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell

"Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell

finishen mht beskyttelse mot irr kan du få på bilvarianten også men marinetypen har iallefall på Holley, en annen flottørkammerventilasjon for å hindre bensinsøl under humpete fremferd. Ellers er Holley en 'finere' vare enn Edelbrock. Ingen tvil om det. Men så er den jo også dobbelt så dyr. Hvorfor har du lyst på en 650? Det har ikkje noe for seg å ha størst mulig forgasser, tvert imot. En 600 cfm holder lenge opp til 6000 0/min på en sånn motor.

Du nevner også nytt innsug, de fire festehullene vil nok passe men korvidt du går klar med div armer og annen leamikk kommer litt an på.

Kutte ut choke? tja den er nå der og gjer ikkje så mye ugagn heller i første omgang. til sommerbruk er den dog ikkje noe must på noe vis og mange båter går uten choke i det heile tatt. Ellers må du muligens til med litt småplukk mhr gassoverføringen med bytte fra Holley til Edelbrock, eg måtte iallefall det da eg bytta ut min sliten e Holley til Edelbrock. Men nå stod det en for stor og sliten bilgasser på min når den kom meg i hende da..

Redigert av Plutonium (see edit history)

Flott da blir det holley 600 takker for innspill.... Men ett spørsmål til.. Sarpsborg annonserer spacer innsug chevy 305-350 som skal gi 21 hester og 21ft mere dreimoment ekstra... Hva er det.. Kan dette være reelt da. Prøvde å legge inn en link ifra sarpsborg motor men fikk ikke det til ifra ipad

På vanlig forgasser motor 5.7 vortec så har sarpsborg målt 10 hk. Og 10ft mere økning på dreimoment. Målt i bremsebenk.. Og 21hk og 21 ft med innsprøytning. Snakket med de i dag.

Så en form for optimalisering er det ja.. Jeg vurderer det..

Jeg er så blank på alt. Hva blir det da med mva og ditt og datt.. Hørtes veldig billig ut... 50dollar 5.5 x1.5 i frakt...blir 343kr ink frakt må da være nå lurerier.. I såfall blir d ebay... Er det orginal da..

Ok. Da er jeg med.. Men over til brukt forgasser. Fikk tilbud på en holley fra 90 tallet som er renovert. Skulle visst nok være bra da.. Hva kan man gi for nå sånt.. Og er det noe oppgraderinger på den hollyen fra 90 og til i dag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...