Jump to content

Sår i skroget

prikk

Recommended Posts

Det har vært en fin dag på sjøen i dag med en god båttur :yesnod: så startet det hele....brygga kom mot meg i så pass stor fart at jeg fikk et skikkelig sår i båten :headbang:

Hvilke råd har dere:

1. Det gikk hull i topcoaten. Hvor lenge kan det stå før jeg må gjøre noe? Det er ikke årstiden for sliping og lakking... Stedet er god over vannlinjen.

2. Hvordan reparere skaden?

Hilsen Prikken

Jotun har gelcoat sparkel (to-komponent) beregnet for utbedring av små skader. Du få dem i flere forskjellige farger. I alle fall burde det være bra nok frem til sommeren, dersom du ønsker å gjøre noe mere ut av det.

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for svar, men så vidt jeg husker så må du ha temperaturer på over 15 grader før denne typen kan brukes.

Mvh

Prikken

1. Det gikk hull i topcoaten. Hvor lenge kan det stå før jeg må gjøre noe? Det er ikke årstiden for sliping og lakking... Stedet er god over vannlinjen.

<{POST_SNAPBACK}>

Sett en kraftig tape-bit over såret og vent til bedre forhold for reparasjon.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det har vært en fin dag på sjøen i dag med en god båttur :yesnod: så startet det hele....brygga kom mot meg i så pass stor fart at jeg fikk et skikkelig sår i båten :headbang:

Hvilke råd har dere:

2. Hvordan reparere skaden?

Hilsen Prikken

<{POST_SNAPBACK}>

Skjedde det samme med meg i sommer, har ikke brydd meg om å reparere det ennå.

Skaden ser helt grei ut fortsatt og dette er ganske høyt på båten.

Du kan nok trygt vente til sommeren.

JOH

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...