prikk Startet 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2005 Det har vært en fin dag på sjøen i dag med en god båttur så startet det hele....brygga kom mot meg i så pass stor fart at jeg fikk et skikkelig sår i båten Hvilke råd har dere: 1. Det gikk hull i topcoaten. Hvor lenge kan det stå før jeg må gjøre noe? Det er ikke årstiden for sliping og lakking... Stedet er god over vannlinjen. 2. Hvordan reparere skaden? Hilsen Prikken Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 Jotun har gelcoat sparkel (to-komponent) beregnet for utbedring av små skader. Du få dem i flere forskjellige farger. I alle fall burde det være bra nok frem til sommeren, dersom du ønsker å gjøre noe mere ut av det. Sitér dette innlegget Link to post
prikk Svart 19.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 Jotun har gelcoat sparkel (to-komponent) beregnet for utbedring av små skader. Du få dem i flere forskjellige farger. I alle fall burde det være bra nok frem til sommeren, dersom du ønsker å gjøre noe mere ut av det. <{POST_SNAPBACK}> Takk for svar, men så vidt jeg husker så må du ha temperaturer på over 15 grader før denne typen kan brukes. Mvh Prikken Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 1. Det gikk hull i topcoaten. Hvor lenge kan det stå før jeg må gjøre noe? Det er ikke årstiden for sliping og lakking... Stedet er god over vannlinjen. <{POST_SNAPBACK}> Sett en kraftig tape-bit over såret og vent til bedre forhold for reparasjon. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skipper Worse Svart 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 Det skal mye til før det blir noen merskade av betydning frem til det blir bedre temperaturforhold. Så det kan du ta med ro. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Janoho Svart 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 Det har vært en fin dag på sjøen i dag med en god båttur så startet det hele....brygga kom mot meg i så pass stor fart at jeg fikk et skikkelig sår i båten Hvilke råd har dere: 1. Det gikk hull i topcoaten. Hvor lenge kan det stå før jeg må gjøre noe? Det er ikke årstiden for sliping og lakking... Stedet er god over vannlinjen. 2. Hvordan reparere skaden? Hilsen Prikken <{POST_SNAPBACK}> Skjedde det samme med meg i sommer, har ikke brydd meg om å reparere det ennå. Skaden ser helt grei ut fortsatt og dette er ganske høyt på båten. Du kan nok trygt vente til sommeren. JOH Sitér dette innlegget Link to post
prikk Svart 20.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2005 Skjedde det samme med meg i sommer, har ikke brydd meg om å reparere det ennå. Skaden ser helt grei ut fortsatt og dette er ganske høyt på båten. Du kan nok trygt vente til sommeren. JOH <{POST_SNAPBACK}> Takker for svar. Da får jeg vente til sommeren - og gjett om jeg lengter.... Prikken Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.