Jump to content

Valg av ekkolodd til 16 fot båt i innsjø.

kjeb

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe meg nytt ekkolodd i den rimelige delen av skalaen, men er ikke sikker på hvem jeg skal kjøpe.

Båten er en 16 fot med vindskjerm og kalesje som ligger i en innsjø og blir brukt til fisking og familieturer :)

Jeg har sett på Humminbird Fishfinder 561x DualBeam (1.590 kr), hva mener dere om denne?

Redigert av kjeb (see edit history)

http://stokken.mamutweb.com/Shop/Product/Garmin-Echo150/104381

Har god erfaring med dette. Enkelt og logisk i bruk.

Kjøpte sjøl et rimelig Lowrance ekkolodd, men synes Garmin sitt er greier i bruk. Bl.a. pga automatisk valg av zoom-område. Mer krøkkete i Lowrance.

Humminbird er sikkert også bra, uten at jeg kjenner til dette. Men Garmin kommer veldig ofte best ut i tester, både ekkolodd & kartplottere pga logiske menyer.

Er vel ganske likt Echo 150 som jeg tipset om tidligere, bare større skjerm og kanskje litt annen ytelse.

Hadde ikke vært redd for å gå for Garmin. For min del kommer jeg bare til å satse på Garmin framover både for plotter og ekkolodd. Gikk for Lowrance fordi jeg syntes måten bunn ble vist på skjerm så spennende ut i forhold til Garmin-loddet vi har på annen båt, men i praksis synes jeg Garmin loddet er bedre.

Det er dessverre slik at man får stort sett det man betaler for, så dersom det skal være billig

får man ofte tilsvarende resultater.

Giveren er like viktig som loddet.

Hvis man bare skal sjekke grunner og fisker sporadisk er vel det meste OK.

Er man hekta på seriøs fisking er det like lurt og hoppe over det billigste

og kjøpe ordentlig først som sist.

Han skal jo ha et rimelig ekkolodd i en innsjø. Da er disse ekkoloddene mer en gode nok. Bruker nevnte ekkoloddene bl.a. på hummerfiske, veldig greit hjelpemiddel. Om det er farge eller svart/hvitt er ett fett for min del. Trenger ikke noen panoramaskjerm, har nye briller :cool: Skulle jeg hatt noe mer avansert, ville jeg hatt slike der du ser bunnen nesten som på film... Detter vel i pris de og, med åra.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...