kjeb Startet 5.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2013 (redigert) Jeg skal kjøpe meg nytt ekkolodd i den rimelige delen av skalaen, men er ikke sikker på hvem jeg skal kjøpe. Båten er en 16 fot med vindskjerm og kalesje som ligger i en innsjø og blir brukt til fisking og familieturer :) Jeg har sett på Humminbird Fishfinder 561x DualBeam (1.590 kr), hva mener dere om denne? Redigert 5.Januar.2013 av kjeb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 5.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2013 http://stokken.mamutweb.com/Shop/Product/Garmin-Echo150/104381 Har god erfaring med dette. Enkelt og logisk i bruk. Kjøpte sjøl et rimelig Lowrance ekkolodd, men synes Garmin sitt er greier i bruk. Bl.a. pga automatisk valg av zoom-område. Mer krøkkete i Lowrance. Humminbird er sikkert også bra, uten at jeg kjenner til dette. Men Garmin kommer veldig ofte best ut i tester, både ekkolodd & kartplottere pga logiske menyer. Sitér dette innlegget Link to post
sluggern Svart 5.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2013 Har vel heller kjøpt meg dette loddet http://www.mjosservice.no/produkt/lowrance/ekkolodd/2d-ekkolodd/lowrance-elite-4x Disse Humminbird loddene er stort sett bare et sorgens kapittel. Sitér dette innlegget Link to post
kjeb Svart 6.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2013 Hvordan er strømforbruket på disse ekkolodda da? Jeg sliter med at jeg går tom for strøm og ikke har landstrøm der den ligger til vanlig.... Sitér dette innlegget Link to post
sluggern Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Det er nok ikke så mye et sånt ekkolodd bruker.Men kjøp deg et billig 20 ampere batteri fra biltema som du tar med deg hjem og lader opp. http://www.biltema.no/no/Sok/?query=batteri Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Hade ett gammalt Seafarer ekolod i en liten båt för många år sedan som jag körde på ficklampsbatterier. Gick riktigt bra och batteriförbrukningen var inte det stora problemet. Skulle dessutom tro att dagens apparater överlag är strömsnålare. Sitér dette innlegget Link to post
kjeb Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Jeg fikk et tips om Garmin echo 200 noen som har erfaringer med den? Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Er vel ganske likt Echo 150 som jeg tipset om tidligere, bare større skjerm og kanskje litt annen ytelse. Hadde ikke vært redd for å gå for Garmin. For min del kommer jeg bare til å satse på Garmin framover både for plotter og ekkolodd. Gikk for Lowrance fordi jeg syntes måten bunn ble vist på skjerm så spennende ut i forhold til Garmin-loddet vi har på annen båt, men i praksis synes jeg Garmin loddet er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Det er dessverre slik at man får stort sett det man betaler for, så dersom det skal være billig får man ofte tilsvarende resultater. Giveren er like viktig som loddet. Hvis man bare skal sjekke grunner og fisker sporadisk er vel det meste OK. Er man hekta på seriøs fisking er det like lurt og hoppe over det billigste og kjøpe ordentlig først som sist. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Han skal jo ha et rimelig ekkolodd i en innsjø. Da er disse ekkoloddene mer en gode nok. Bruker nevnte ekkoloddene bl.a. på hummerfiske, veldig greit hjelpemiddel. Om det er farge eller svart/hvitt er ett fett for min del. Trenger ikke noen panoramaskjerm, har nye briller Skulle jeg hatt noe mer avansert, ville jeg hatt slike der du ser bunnen nesten som på film... Detter vel i pris de og, med åra. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2013 Bruk i innsjø stiller ikke nødvendigvis mindre krav enn bruk i sjøen, Mjøsa er nokså dyp på det dypeste... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.