Haba Startet 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2013 I dag har jeg demontert eksobendet pga. mistanke om korrosjon og lekkasje. Da bendet ble fjernet, fant jeg ganske mye koks og sot i turboens eksosutløp. Vil fjerne dette, men er litt redd for å få noen biter inn i turbohuset. Om så skjer lurer jeg på om disse vil bli blåst ut av eksosen og at jeg derfor bekymrer meg unødig. Er det kanskje en ide at jeg holder en støvsuger inntil flensen mens jeg skraper av sotet ? Noen som har erfaringer/tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Kansje glassblåsing og vask med sprit Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn2 Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Turbinhuset kan lett tas av turboen, men vær forsiktig med turbinbladene. Anbefaler glassblåsing. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Sikker på at ikke instruksjonsboka sier noe om turborens? Zalo vann med ris i har vært skrevet om her før Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Sikker på at ikke instruksjonsboka sier noe om turborens? Zalo vann med ris i har vært skrevet om her før Kjenner til det, men det gjelder vask av turboens innsugside. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Skal du rense / vaske turbinhjulet så må alle bladene rengjøres 100% Denne sviver med ørten tusen omdreininger så det skal lite til før man får ubalanse. Angående vannvasking av kompressor siden- Skal man være forsiktig med hvis ikke intervallene etter boka har blitt fulgt. Er kompressr-skovlene svært møkkete kan en plutselig vannvasking skape ubalanse. Da er det bedre og ta av kompressor huset og gjøre skovlene rene før man starter på vanlig vannvasking intervall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.