Jump to content

Fjerne sot og koks fra turboens eksosutløp på Yanmar 4JH2....

Haba

Recommended Posts

:worry:

I dag har jeg demontert eksobendet pga. mistanke om korrosjon og lekkasje. Da bendet ble fjernet, fant jeg ganske mye koks og sot i turboens eksosutløp. Vil fjerne dette, men er litt redd for å få noen biter inn i turbohuset. Om så skjer lurer jeg på om disse vil bli blåst ut av eksosen og at jeg derfor bekymrer meg unødig. Er det kanskje en ide at jeg holder en støvsuger inntil flensen mens jeg skraper av sotet ? Noen som har erfaringer/tips ?

Skal du rense / vaske turbinhjulet så må alle bladene rengjøres 100% Denne sviver med ørten tusen omdreininger så det skal lite til før man får ubalanse.

Angående vannvasking av kompressor siden- Skal man være forsiktig med hvis ikke intervallene etter boka har blitt fulgt. Er kompressr-skovlene svært møkkete kan en plutselig vannvasking skape ubalanse. Da er det bedre og ta av kompressor huset og gjøre skovlene rene før man starter på vanlig vannvasking intervall.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...