Morten:) Startet 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2013 Kjøpte i fjor anodesett til DPE drevene i aluminium (type Martyr), var skeptisk til dette med aluanoder på aludrev men forhandler mente at dette var bedre enn zink da de fungerer i brakk og saltvann.. Er ennå ikke helt overbevist.. Båten ligger og blir brukt i saltvann. Hva bruker dere på VP drevene deres? Og er det noen som har erfaringer med bruk av aluanoder? Morten. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 På min forige båt hadde jeg Mercruiser drev, og forsøkte både orginal zink anoder til det og alu anoder. Har inntrykk at de fungerte like godt. Kunne ikke se at det var forskjell i tæringen på anodene.. dvs de ble ganske likt oppspist på samme tid.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Trodde det stort sett var aluminiumslegeriner i alle typer drev jeg, men mulig jeg er på bærtur. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Morten:) Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Nei du er nok ikke det men min undring er aluminiumsanoder på aluminiumsdrev, prisen er jo lavere men gjør de samme jobben derfor lurer jeg litt på erfaringene rundt dette. Morten Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Bare Aluen i anoden er lavere i spenningsrekken vil den funke som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
Morten:) Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Ja det er jo slik det fungerer, fint hvis flere kommer med sine erfaringer. Morten Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Jeg bruker zink-anoder og de fungerer utmerket på både drev og trimplan :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.