Mastiff Startet 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2013 Jeg har sett en del bilder av den omtalte smuglerbåten fra Arendal, men klarer ikke helt å se hva slags båt det er. Den har to 250-hestere, det kan vel se ut som Johnson på de dårlige bildene. Men hva slags båt er det egentlig? Det ser ut som ganske dyre greier... Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Revenger 25 Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 (redigert) Jøss, det gikk fort, takk! Var det Johnson-motorer også? Redigert 8.Januar.2013 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Jeg har sett en del bilder av den omtalte smuglerbåten fra Arendal, men klarer ikke helt å se hva slags båt det er. Den har to 250-hestere, det kan vel se ut som Johnson på de dårlige bildene. Men hva slags båt er det egentlig? Det ser ut som ganske dyre greier... Er vel ledig nisje i dette markedet nå, siden de innvolverte av naturlige grunner nå er ute av business... Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Tror det er mange juniorpartnere i firmaet som er klare til å steppe inn, iallfall ifølge toll/politi. Trofaste og ivrige lystbåtfolk som har drevet siden 70-tallet! Sitér dette innlegget Link to post
peppen Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Revenger 29 iflg Fædrelandsvennen Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 En av taktikkene de hadde var at båten som kom i fra Danmark ble møtt av 4-5 like båter, hvorpå de kjørte til land i en vifteform. Ikke lett for Onkel politi og plukke ut rett båt da... Sitér dette innlegget Link to post
NicoB Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Ser ut til å være Evinrude E-tec motorer og ikke johnson Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 En av taktikkene de hadde var at båten som kom i fra Danmark ble møtt av 4-5 like båter, hvorpå de kjørte til land i en vifteform. Ikke lett for Onkel politi og plukke ut rett båt da... Ser ut til å ha gått greit likevel... Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 NicoB, takk! Det stemmer nok. Nå brukte de vel ikke den taktikken denne gangen... Dessuten jukset jo tollvesenet, de hadde gjemt en GPS i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Dessuten jukset jo tollvesenet, de hadde gjemt en GPS i båten. Da ser vi konturene av en ny frisk vinter-BPdebatt: Bør det bli påbudt med fastmontert GPS ombord? Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 He-he, det må de gjerne påby. "Oi, jeg ante ikke at det hadde kommet vann inn der og rustet i stykker GPS-en." Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Fargo, tror ikke disse kara bryr seg om fastmontert GPS, et kvart tonn med hasj er ikke helt innafor kvota den heller Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 (redigert) slettet Redigert 8.Januar.2013 av oslofjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Politiet kom vel til den konkusjon at sikreste plass og stoppe dem var i Danmark da det er det ingen skjærgård & få havner. Uansett, den siste haspakke har ikke krysset skagerak, smuglerene kommer tilbake, mere utspekulete enn noen gang. Desverre. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Søren, nå hadde jeg et bitende ironisk svar til Oslofjord, og så var meldingen slettet... Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Ser Navysupport AS får mye omtale av de potensielle prestasjonene til båtene de importerer: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Smuglerbaten-bruker-n-time-fra-Danmark-til-Norge-7085353.html Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 (redigert) Ja, det gjelder flere steder også. Det sies jo at all PR er god PR, og i dette tilfellet stemmer det iallfall. Uansett hva slags folk det ellers er snakk om, har de nok iallfall vett på båter (om ikke båtvett), for man tar ikke med seg smuglergods for mange millioner i en båt som man ikke er sikker på om vil komme fram uansett væromslag! Redigert 8.Januar.2013 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Her er en del bilder fra dansk presse http://www.b.dk/billedeserier/politi-og-smuglere-i-skuddrama Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Takk! Der var det ganske lett å se hva det var, ja. Trang havn, forresten. Ville det ikke vært mer logisk å gå inn til stranden et tilfeldig valgt sted? Det var jo ingen mangel på sand i Danmark sist jeg var der, iallfall... Men med skjult GPS i båten er det jo ikke så viktig hvor de enn drar... Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Det går helt fint og gå inn til stranden i Danmark...Anbefaler alle storsmuglere og prøve det. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Så det er lett å kjøre seg fast på grunna? Hva med å møte en som har vadebukse! Men seriously, jeg tror jeg heller ville valgt å gå ut fra Danmark i en båt og møte den fra Norge hvis jeg skulle prøvd meg. Men jeg er alt for pysete til å smugle narko. Jeg ser skyldig ut baer jeg har med noen mellanöl for mye fra Sverige... Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Tror også fraktbåt ut i åpent farvann for så å laste om, hadde vekket mindre oppmerksomhet. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 8.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Lurer på om ikke denne Revenger 29`n sto tilsalgs hos en bilforhandler her på Hønefoss for et par år siden... Isåfall hadde den 2 x 250 Evinrude Direct Injektion 04 mod og forsterket akterspeil og grått Alcantara stoffede seter. Sikla litt på den noen uker , og plutselig var den borte.. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2013 Du får en ny sjanse på den statlige auksjonen til høsten, tenker jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.