Skipper Båtløs Startet 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2005 Noen som kjenner til "Uni Plotter" navigasjonslinjal? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 Har du et bilde av den? Har hatt noen kurslinjaler, men hva de heter, se det er ikke beholdt i langtidsminnet ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 her er uniplottern, har dock ingen egen erfaring av den tycker Silva's kurslinjal er den klart beste......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hanne_V Svart 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 En navigasjonslinjal fungerer omtrent som en paralellforskyver for å beregne rettvisende kurs. Enkelt og greit i et båtsportkart. Greit for korte distanser. Husk bare at strøm, drift, misvisnig og deviasjon ikke er medregnet. mvh kk Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
Skipper Worse Svart 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 Uniplotter har jeg "slitt ut" ett eksemplar av. Et helt OK redskap særlig på båtsportkart pga. størrelsen. Og den tålte mye, men til slutt måtte den gi tapt mot Gamle Worses nådeløse pølsefingre. Nå for tiden går det i parallellforskyver, men det ligger en linjal på lur ett eller annet sted .. husker bare ikke hva den heter, tror det er av et standrad linjalfabriket. Den var i alle fall helt OK å navigere med fra Stavanger til Bergen i januar, brukte den på flybridgen til å stikke ut nye kurser med mens kartet flagret i vinden. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hanne_V Svart 19.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2005 Hei skipper worse. Skal til Stavanger og hente en Fairline Turbo 36 i begynnelsen av April. Ny/bruktbåt. Er du fornøyd ? Tips mottas med takk. mvh kk Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
bliss X Svart 20.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2005 Og den tålte mye, men til slutt måtte den gi tapt mot Gamle Worses nådeløse pølsefingre. Hvordan i all verden klarer man å slite ut en kurslinjal vha pølsefingre? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 20.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2005 Hvordan i all verden klarer man å slite ut en kurslinjal vha pølsefingre? <{POST_SNAPBACK}> Ikke spør. Worse klarer det umulige. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
KOB Svart 20.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2005 Har en Uniplotter. Brukte den en del de første årene. Helt grei å bruke. Den er imidlertid ikke så nøyaktig som en parallell-forskyver (uten at det nødvendigvis betyr så mye for de fleste av oss). På "skipperkurset" jeg tok gikk det i parallell-forskyver, som de proffe bruker. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Far Out Svart 20.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2005 Jeg holder en knapp på to trekantlinjaler... Far Out Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 20.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2005 Selv har jeg kjøpt meg en slik en i forbindelse med Baatplassens Båtførerkurs: Meget kjekk å ha i tillegg til parallelforskyveren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.