Jump to content

Polering med maskin


erwin-abel

Recommended Posts

 

Jeg var egentlig veldig klar for dette, men føler det er og bryte noen barrièrer når man går løs på en 2004modell med slipepapir :) selv om min er ganske matt i gelcoaten.

Enig!

Den røde stribe på fribordet var helt hvid efter vinteren, men maskinpolering x 2 med Jotuns Shine og Power Craft Star (helt billig maskine med variabel hastighed) gav dette resultat:

bilde

 

Sagaen er fra 1990 og aldrig malet.

Link to post
Share on other sites

Har hatt varianten fra Best Tools og den fungerte bra - en stund. Den begynte imidlertid å lage rare lyder og lukte brent så den ble skiftet ut med denne

fra Maritim http://www.maritim.no/batpuss/til-batpussen/verktoy/shurhold-polermaskin-dual-action

 

Det høres kanskje skummelt ut med 2500 o/min, men siden den ossilerer er det ikke noe problem. Veldig bra maskin og lett å jobbe med :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

@Clueless. Til topcoat/gelcoat kan du bruke pads med forholdsvis grov "cut". Ull-pads har generelt grovere cut enn skumpads. Det avhenger selvsagt også mye av hvilken rubbing du bruker. Hvis man skal friske opp sterkt oksiderte overflater brukes gjerne en pad med grovt cut først, for så å gå over til pad med finere cut for å fjerne evt kjørespor/hologrammer. Jula sine medium og grove pads har fungert fint for meg til båt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...