Gespen Startet 12.Januar.2013 Del på Facebook Startet 12.Januar.2013 Har stereo med utgang til forsterker, har lyst på sub, men er det harry i en seilbåt. Vil ikke ha en party båt men det hadde vært greit med lit dyp fin brumming, Her er høytalere men jeg skal bytte dem med noen større 6 gange 9 boss hos maritim de største. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 12.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2013 (redigert) Har tenkt p堥n lsning: hva om jeg kjpte en passiv rr sub, la opp kabler og forsterker sjult og banan plugger til hytaler inngangene ut til cokpit s堪eg kunne lett ta den subben fram. Hvis det er noen som har en bedre lsning bare syng ut. Redigert 12.Januar.2013 av Gespen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.Januar.2013 Del på Facebook Svart 12.Januar.2013 sjølvsagt er det bruken som bestemmer kor vidt det er harryu eller ei. Men du må tenke på at dette bruker endel strøm skal det funke Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 12.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2013 Har hørt noe om digital forsterker som skal trekke mye mindre strøm, er det noen som vet pris på en sånn Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.Januar.2013 Del på Facebook Svart 12.Januar.2013 joda mange om ikkje de fleste monoforsterkere beregnet til sub er klasse D. Fordelen er du får masse effekt kompakt, korvidt dette vil merkes på strømforbruket derimot er en pølse i slaktetiden http://www.dynabel.no/Shop/Product/dynaBel-BF4501-1x450-1200-Watt-RMS-Bilforsterker/BF4501 Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 12.Januar.2013 Del på Facebook Svart 12.Januar.2013 Effektforsterkere i klasse D kommer i all slags prisleier, men for eksempel denne er forholdsvis rimelig priset. Vil du heller gå for en spesialisert "maritim" forsterker kan gjerne denne være et alternativ, selv om den er en smule dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 12.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2013 Fin den forsterkeren hakkannen, men trenger jeg 300w rms for og trekke en 12 tommer? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.Januar.2013 Del på Facebook Svart 12.Januar.2013 skal du kunne spille så høyt som den må for å holde tritt med resten av systemet så må du det ja. Som sagt før, dette vil trekke en masse strøm skal det være noe som er bra nok. Det er tross alt utendørs vi snakker også med motorstøy og alt annet. Å bruke dette når du seiler er bare å glemme, du vil tappe ned batteriene fortere enn du rekker skifte sko. Og uten motor i gang vil du også bare ha 12 v tilgjengelig istedenfor over 14 og det gjør saken enda verre mht strømforbruk og levert effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 12.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2013 Ja ok, men hvis vi tar det litt ut i det blå så bruker forsterkeren 300w på max den bil jo ikke bruke det hele tiden, si ca 120w gjennomsnitt + spilleren ca30w det blir 150w tilsammen deler dette på 12 så blir det 12.5 ampeer timer. Jeg har i båten 2 stk 75 ampertimer batt, deler dette på 2 og får ca forbruk som jeg kan ta ut av batteriene(tommelfingerregel) 75 amper timer da kan jo jeg spille minst i 4 timer før jeg trenger og lade, jeg har landstrøm også med lader. Skyt meg hvis jeg tar feil er ikke skråsikker på dette men men. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.