Jump to content

Stereo i seilbåt

Gespen

Recommended Posts

skal du kunne spille så høyt som den må for å holde tritt med resten av systemet så må du det ja. Som sagt før, dette vil trekke en masse strøm skal det være noe som er bra nok. Det er tross alt utendørs vi snakker også med motorstøy og alt annet. Å bruke dette når du seiler er bare å glemme, du vil tappe ned batteriene fortere enn du rekker skifte sko. Og uten motor i gang vil du også bare ha 12 v tilgjengelig istedenfor over 14 og det gjør saken enda verre mht strømforbruk og levert effekt.

Ja ok, men hvis vi tar det litt ut i det blå så bruker forsterkeren 300w på max den bil jo ikke bruke det hele tiden, si ca 120w gjennomsnitt + spilleren ca30w det blir 150w tilsammen deler dette på 12 så blir det 12.5 ampeer timer. Jeg har i båten 2 stk 75 ampertimer batt, deler dette på 2 og får ca forbruk som jeg kan ta ut av batteriene(tommelfingerregel) 75 amper timer da kan jo jeg spille minst i 4 timer før jeg trenger og lade, jeg har landstrøm også med lader. Skyt meg hvis jeg tar feil er ikke skråsikker på dette men men.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...