Jump to content

Antares 680, tankmåler viser feil.

masajo

Recommended Posts

I dag var jeg en tur i ombord i båten. I samme anledning så startet jeg opp og tenkte jeg skulle fylle tanken full. Tankmåleren viste ca 3/4 full. Så jeg gikk båten bort til bensinpumpa i båthavna. Og jeg fylte og jeg fylte. Jeg fylte ca 85 ltr ! Og det på en 137 ltr tank (oppgitt i brosjyren). Det skal sies at jeg trimmet tanken til bensinen sto opp i slangen. Er det flere her på BP som opplever at tankmåleren ikke er helt pålitelig i forhold til vist mengde på tankmåleren og det som faktiske volum som er på tanken ? :confused::confused:

Tror det er veldig vanskelig å få til en eksakt måler. Man har jo som regel kontorll over hvor mange nm man har kjørt og hvor nivået var da man startet.. det enkleste er vel å fylle opp tanken ved de forskjellige nivåene slik at man vet hvor mye man har ca ved de forkjellige nivåene.. min måler går veldig fort ned på slutten, men virker ganske riktig fra full og ned til 1/4. Mulig det finnes målere som er mere eksakte, men for meg er det ikke så stort problem da jeg følger med dette hele tiden, samt vet hvor lenge/langt jeg har kjørt. uansett på lengre turer har jeg med en ekstrakanne på 20l som jeg har i backup

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Hei.

Takker for svar. Til hjg, jeg hadde luken åpen så jeg fulgte med på tanken (gjennomsiktig) og så at den ble full. Jeg har ikke fått brukt båten så mye, så etterhvert blir jeg kjent med tankmåleren og tenker jeg lager meg noen merker utenpå tanken så jeg har en viss formening om hvor mange liter jeg har igjen. :crazy: :crazy: :crazy:

Nå venter jeg bare på lengre dager så jeg kommer meg ut på fisking etter flott skrei her på yttersiden, :giggle:

• 1 år senere...

Prøv og se i Rotskapet bak konsollen inne på doen, finn ledningen og prøv og følg den nedover, har lagt merke til at de har en del ledninger som har egen sikring og ikke sikring blandt de andre, ledningene følger jo inn bak langs skrogsiden på styrbord side, bak til lasterommet bak.alle ledningene går bak kanskje bak ''hyllereolen'' bak byssa, som går ann og ta av om nødvendlig mener jeg på, evnt så kan man nå tak i det bak kjøleskapet og eller via skapdøren på siden.

bruk vest!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...