Jump to content

Drikkeholder til seilbåt

Stjerneglimt

Recommended Posts

For et par år siden testet et eller annet båtblad (Seilas, Seilmagasinet, Bådnytt eller noe sånt) forskjellige drikkeholdere for seilbåter. Såvidt jeg husker ble en variant i hvit plast som kunne klemmes inn på rør vinneren. Er det noen som har lest samme testen men som ikke er angrepet like hardt av Altzheimer som meg og vet hvilken type det var? Eventuelt noen som har erfaring med nyvinninger som har kommet på markedet som er enda bedre?

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Har et par slike: http://www.maritim.no/klar-fritid/oppbevaring/glass-koppeholder/koppholder-for-rekkemontering

Fungerer veldig godt. Var merkelig nok ikke med i testen. Festes lett i rekken og vippes i begge retninger (X & Y).

Anbefales.

Redigert av Steinsvik (see edit history)

Jeg har også et par av disse, og de fungerer bra til bokser, men dårlig til lavere beholdere (som forsvinner nedi). De er også litt trange for min smak - har hatt problemer med å få ut noen bokser når det regner fordi det blir for stor friksjon mellom de gummierte innerveggene og boksen når det blir vått.

Skulle gjerne hatt et par av de hvite, semimyke holderne man klemmer på loddrette stenger. De er litt videre og lavere så det er enklere å få ting nedi og opp igjen

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Skal sjekke den varianten på Maritim ved neste besøk. Men hvem selger den varianten "Popeye70" nevner? Det var nok det som var testvinneren.

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Jeg elsker ting til båten som har mer enn en funksjon. De fendrene som man kunne hekte på rekkevaieren og bruke som ryggstø i begynnelsen av katalogen til Tomrica så bare geniale ut.

Men har noen testa Fender egenskapene på dem ?

Samme med baug fenderen, den så snedig ut den og.

Noen som vet om man får disse over disk eller på nettbutikk i Norge ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Når jeg seiler i litt vind sitter jeg ofte oppe på kanten med rorkult forlengeren og lener meg bakover, og trenger rekke pute for å slippe at wiren gnager meg i ryggen (de to dagene i året med bar overkropp vær ihvertfall). Kanten er laget for det, og når båten er skrå er kanten horisontal og fin å sitte på.

I havn sitter vi på benkene og har vanlig type puter fremme på benk og til rygg, så da er ikke det aktuelt, for da er det båten som er bein, og kanten som er skrå, på en måte :lol:

Jeg har fra før kjøpt meg noen plastikk greier å hekte på wiren, så jeg greier meg for all del, men som nevnt, ting med mer enn en funksjon og som da ikke trenger stues vekk er genialt i båt.

Ble skikkelig keen på de der fenderne altså, ser for meg at du aldri trenger å knytte dem opp, bare heiser opp og hekter dem på rekka og motsatt når man nærmer seg havn.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...