Jump to content

Båtsesongen er i gang på vestlandet.

gsg

Recommended Posts

No når dagane blir lenger og "sevja" sakte men sikkert stig i kroppen, har 3 av båtane i Florø båtforening's sine ca. 800 medlemmer vært på sin første overnatting på en av utehavnene i Flora kommune Spongavågen på Domba+ en seilbåt fra Måløy. Mens " Stillehavsflåten" blir liggende i ro til "sevja" har blitt til lauv på bjørka en gang i mai?

Redigert av gsg (see edit history)

Jo, men vi ante ikke hvor mye det kunne bli når vi kom lørdagen.

Men vi går ikke inn til helgen om det er is da også.

Byfjorden var fantastisk og samtidig farlig. Fikk oss et oppdrag med å slepe en til fLorvåg pga is i kjølesystemet. RS var bizzy med en båt som tok inn vann etter å ha vært isbryter i Vågen..

Ser faktisk at det bygger seg en liten iskant fra land hos oss også nå, og jeg er en av de innerste båtene, men tror jeg skal greie å lure meg ut denne helga også, selv om det kryper sakte men sikkert ut mot min plass. :cryin:

Dette har jeg aldri opplevd før, men har aldri ligget så langt inne i en så beskyttet vik heller da.

Hvor fort forsvinner isen når mildværet kommer? Er det nok med en dag med ruske vær så det brytes opp, eller må det smelte vekk alt ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...