gsg Startet 13.Januar.2013 Del på Facebook Startet 13.Januar.2013 (redigert) No når dagane blir lenger og "sevja" sakte men sikkert stig i kroppen, har 3 av båtane i Florø båtforening's sine ca. 800 medlemmer vært på sin første overnatting på en av utehavnene i Flora kommune Spongavågen på Domba+ en seilbåt fra Måløy. Mens " Stillehavsflåten" blir liggende i ro til "sevja" har blitt til lauv på bjørka en gang i mai? Redigert 13.Januar.2013 av gsg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Ligger nå i uthavn på Lerøy sør av Bergen. Prøvde to andre uthavner i går, men kom ikke inn pga for mye is. Hadde et par timer på badeplattformen i går kveld i godstolen med en konjakk og så på stjernene. Utrolig flott! Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
cosmic Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Skal ikke bli lenge før...her heller.Bare tull å være hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Båtsesongen 2013 begynte for to uker siden den!Selv har jeg vært på sjøen både denne helgen og forrige - og skal selvfølgelig ut neste helg også Jeg har også sett ganske mange små fritidsbåter som har vært ute for å friste fiskelykken - eller folk som er ute bare for å kose seg på sjøen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
cosmic Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 (redigert) Tommy-H,hva var tempen om natten? Redigert 13.Januar.2013 av cosmic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Er nå inne i min andre uke ombord dette året. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Båtlivet varer hele året. På sjøen. God seilas! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Don Camillo Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Veldig fin helg med overnatting på Lindøy og Lille Teistholmen. Var også en tur lengre innover Ryfylke, men en del is gjorde at vi foretrakk å overnatte mer lokalt nær Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 14.Januar.2013 Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 Tommy-H,hva var tempen om natten?7 kuldegrader. Lå i uthavn natt til søndag med Eberen avslått. En kuldegrad inne i cabinen om morgenen. Godt vi har skikkelige dundyner!Men har ingen problemer med å la varmeren gå om natten. Den er montert bak i motorommet og tar friskluft utenfra. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
LM 605 Svart 14.Januar.2013 Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 Ja i Kristiansand lesser snøen ned, så båtlivet blir mer og mer fjernt for hver snøfille som daler ned. Sitér dette innlegget Link to post
gsg Svart 14.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 Her må du langt opp på fjellet for å finne snø, men det er 3 minus og knall sol. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 14.Januar.2013 Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 Båten står på land i opplag (til våren) og isen stenger de fleste havner, men bare vent .... Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 14.Januar.2013 Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 (redigert) Gode minner fra en flott båthelg. Utrolig deilig! En god cognac og stjernehimmel. Redigert 14.Januar.2013 av Tommy_H. (see edit history) Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
gsg Svart 14.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 Flotte bilder. Det ser ut til att vi får beholde samme været over helga, så da blir det nye opplevelser. Det er ingen problem om det er kaldt så lenge en har generator og en god varmer. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 14.Januar.2013 Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 Har ikke generator men nesten 500 AH GEL batterier til forbruk. Kan ligge noen døgn i uthavn uten å gå tom for strøm da. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
cosmic Svart 14.Januar.2013 Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 (redigert) Misunner deg den båthelgen,Tommy_H.Ser helt perfekt ut.Et eksempel til etterfølgelse. Redigert 14.Januar.2013 av cosmic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 15.Januar.2013 Del på Facebook Svart 15.Januar.2013 Ikke ofte det ser slik ut på Byfjorden i Bergen! http://www.bt.no/vaer/Na-er-det-is-pa-Byfjorden-i-Bergen-2826009.html Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
gsg Svart 15.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2013 Kan det være den globale oppvarminga? Iden bak "Global oppvarming" er den beste "foretningsideen" siden år "2000 problem" på data. Den kostet oss miliarder. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 15.Januar.2013 Del på Facebook Svart 15.Januar.2013 Den har kostet oss mer enn penger. Den har sannsynligvis kostet oss sommrene også, og det savner jeg mer.... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Kaptein Rolf Svart 16.Januar.2013 Del på Facebook Svart 16.Januar.2013 Fikk oss en fin årsførste tur. Flott vær. Vågen var islagt og vi var isbryter søndag ut av vågen. Synd for dem gikk før ut og måtte ha hjelp av RS pga vanninntak. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 16.Januar.2013 Del på Facebook Svart 16.Januar.2013 Der skulle jeg gjærne vært, så heldige dere er Flotte bilder. Dere er ikke redd for å fryse fast? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Rolf Svart 16.Januar.2013 Del på Facebook Svart 16.Januar.2013 Jo, men vi ante ikke hvor mye det kunne bli når vi kom lørdagen. Men vi går ikke inn til helgen om det er is da også. Byfjorden var fantastisk og samtidig farlig. Fikk oss et oppdrag med å slepe en til fLorvåg pga is i kjølesystemet. RS var bizzy med en båt som tok inn vann etter å ha vært isbryter i Vågen.. Sitér dette innlegget Link to post
G.N Svart 16.Januar.2013 Del på Facebook Svart 16.Januar.2013 Startet års sesongen med nyttårsfeiring med båt i Florø, artig for ungane å gå i Florøs store nyttårskarneval kjippen. Var fantastisk flott vær 1 nyttårsdag. Var god plass på gjestebryggen og. Nå er desverre båten frosset inne, og ser ut som om det blir det ei lita stund til gitt. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 17.Januar.2013 Del på Facebook Svart 17.Januar.2013 Ser faktisk at det bygger seg en liten iskant fra land hos oss også nå, og jeg er en av de innerste båtene, men tror jeg skal greie å lure meg ut denne helga også, selv om det kryper sakte men sikkert ut mot min plass. Dette har jeg aldri opplevd før, men har aldri ligget så langt inne i en så beskyttet vik heller da. Hvor fort forsvinner isen når mildværet kommer? Er det nok med en dag med ruske vær så det brytes opp, eller må det smelte vekk alt ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
ashfirelate Svart 17.Januar.2013 Del på Facebook Svart 17.Januar.2013 Ligger nå i uthavn på Lerøy sør av Bergen. Prøvde to andre uthavner i går, men kom ikke inn pga for mye is. Hadde et par timer på badeplattformen i går kveld i godstolen med en konjakk og så på stjernene. Utrolig flott! Ufff, det hørtes pokker meg fantastisk ut! Misunnelig! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.