Jump to content

undvike kondens under puter / madrasser


joelle

Recommended Posts

Fikke en mail om en sak jeg såg på messa i gøteborg som heter Airmax, og er til for og forhindre kondens osv. under madrassen. Gå in på www.haks.no så ser ni litt mer. Fikk ett "tillbud" på rundt 260.- metern (en meter bredde). ideen er topp, men det må ju da finnes en mulighet att få dette billigere.

Link to post
Share on other sites

Før du bruker så mye penger på et underlag, ville jeg prøvd vanlig liggeunderlag. Hos Jysk får du kjøpt slike til 50-lappen for 50x200 cm.

 

Liggeunderlaget isolerer mot kulden fra undersiden av køya og dette reduserer fuktproblemet. Har brukt dette i et par båter. Liggekomforten er blitt bedre og jeg kan ikke si jeg har merket noe til fuktproblemer.

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Hva med sånn plast som er på grunnmurane da . Må da gjøre susen den ? Vorttepapp ellerno heter det vel . Den er med knotter så det blir luft under putene , trur jeg da , hakke prøvd var bare en tanke . Men den koster nok den også , vis du ikke tar en tur på byggefelt og sammler inn litt .Blir jo bare kasta det som blir til overs .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Sort bygg knottplast/grunnmurs plat kan også være glimrende. Bra løsningene er nok også tilpassede trespiler/sengebunner som er festet i gummioppheng.

 

Men aller best er nok vanlige madrasser med "pocket fjærer". disse kan fåes spesiallagd, men det blir dyrt. Det jeg har lurt på er å få kjøpt noen billige pocketmadrasser på Jysk e.l. og så selv tilpasse/ skjære de opp og sy de sammen igjen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...