tomzern Startet 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2013 Hei! Lurer på hvor jeg kan få leid båthenger med piggdekk i askerområdet? Ringte bts ved shell på Nesbru, men de hadde ikke piggdekk på båthenger sine. Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
egilwh Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Du kan jo prøve Norsk Tilhengersenter på Rud? Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Lazyjack Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Trodde ikke det var vanlig med piggdekk på hengere. Hvorfor må du ha det? Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 14.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Skal over fjellet med den. Om det er isglatt kommer hengern lett ut på siden i nedoverbakke og da er det greit med pigg. Skal prøve forslaget ditt egil:) takk Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
CB. Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Kjøp autosokk, tror du får den på biltema http://www.autosock.no/?aid=9079481 Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
-morten- Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Det er vel ikke påbudt med piggdekk på henger. Båthengere blir jo stort sett brukt på høst og vår så mange har vel skodd seg bare med sommerdekk.. sånne sokker på dekkene kan vel ikke kjøres i noe særlig hastighet vel? og det er vel sidevegsgrep trådstarter er ute etter.. tenker på en historie jeg fikk fortalt av en som hadde en Audi.. Han hadde festa knipetakene bak og var såre fornøyd med at fremkommeligheten hadde blitt veldig bra!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Free Lillehammer Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Skal du vestover, er gjerne de heftigste nedoverbakkene forholdsvis samlet. Da kan du stoppe før og sette på sokk, ha på klister eller rett og slett kjetting. Ellers kan du kjøre innom Felleskjøpet og kjøpe løse pigger som skrus inn. Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 14.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Ringte norsk tilhengersenter på Rud og de kunne heller ikke hjelpe desverre. Jeg tror jeg styrer unna alternativer metoder, men takk for tipsene. Får heller prøve å gjøre en avtale med selger om å hente båten når været tillater det mot forhåndsbetaling tror jeg:) Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Banarne Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Hva med å kjøpe deg en henger å utstyre den med piggdekk? Hvis det er en båt du skal ha så er det vel greit med en henger også? Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
tomzern Svart 14.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Hehe, jeg har både båt og henger, men hengeren er ikke registrert og den andre båten står på den nå. Båten jeg skal hente er et morroprosjekt som jeg i utgangspunktet har planlagt at jeg ikke trenger egen henger til:) derfor! Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Banarne Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Hvis du skaffer deg piggdekk så kan du sikkert låne hengeren min ihvertfall Tar opptil 20 fot og 1300 kg..Noen som leier ut med piggdekk vet jeg dessverre ikke om. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
tomzern Svart 14.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 jøss, takk for tilbudet Banarne! hyggelig, men det hørtes ut som en stor henger(?) Jeg skal hente en speedbåt på 16 fot uten motor så det er en liten lettvekter dette her. Er det boggi i tillegg? må isåfall vite boltsirkel da, men lurer på om hengeren uansett blir for stor for båten jeg skal hente Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Banarne Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Hei Tomzern,hengeren er 191cm bred,683cm lang,kun 1 aksel,boltsirkel er jeg jaggu ikke sikker på men regner med det er 4x100? dekkdim. er 185/70-13,så hvis du får tak i noen greie dekk så er det jo bare å legge om Du får gi meg beskjed hvis du vil låne den Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Lettrus Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Skal over fjellet med den. Om det er isglatt kommer hengern lett ut på siden i nedoverbakke og da er det greit med pigg. Skal prøve forslaget ditt egil:) takk Litt avhengig av hvor du skal kan du jo kjøre Sørlandet og slippe fjelloverganger. Evt kjøp noen hurtigkjettinger, det burde være nok med en for å hindre sleng på henger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.