bliss X Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Er vel svært brukeravhengig. Selv kunne jeg ikke drømme om å gå frem på et fordekk som er vått og skrått og i tillegg i mye bevegelse uten å være skikkelig skodd Nettopp derfor går jeg barbeint hvis jeg kan. Føler at jeg har mye bedre "veigrep" på dekk uten sko, men det gjelder teakdekk. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Nuh, vi i almuen er ikke satt opp med teakdekk Mine betraktninger gjaldt selvfølgelig plastdekk. Dessuten ser C-32 ut som en hval som trener ryggsvømming med teakdekk. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
giver Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Hei Kjøp i hvert fall ikke "seilsko" som ikke tåler vann. Jeg kjøpte et par billige en gang. Når ble våte, ble hælkappen bløt, og jeg sklei ut av skoen. Dette skjedde når jeg seilte alene på en kryss. Seilsko skal tåle vann, og da er det Docksides som gjelder. Dyre i innkjøp, men billige i bruk. (De varer lenge). mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Hei Kjøp i hvert fall ikke "seilsko" som ikke tåler vann. Jeg kjøpte et par billige en gang. Når ble våte, ble hælkappen bløt, og jeg sklei ut av skoen. Dette skjedde når jeg seilte alene på en kryss. Seilsko skal tåle vann, og da er det Docksides som gjelder. Dyre i innkjøp, men billige i bruk. (De varer lenge). mvh giver <{POST_SNAPBACK}> Hei. Ja vi bruker båtsko som tåler vann, nemlig sjøstøvler. Nei dette er tull og tøys å snakke om egne båtsko. Vi bruker sko som vi trives i. Steinar Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Stemte nei. Har ikke egne båtsko, men passer derimot at alt som kjøpes inn av type fritidssko er egnet i båten. Og da først og fremst farge på sålen. Har ikke vært plaget med glatt dekk annet enn når det ligger snø på. Ved nærmere ettertanke har jeg et par slipperser liggende om bord som jeg bruker når det er kaldt, eller for å tøfle langs brygga en fin sommerdag. Mindre flis i føttene på denne måten. Kanskje jeg skulle svart ja allikevel .... Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
giver Svart 21.Februar.2005 Del på Facebook Svart 21.Februar.2005 Hei. Ja vi bruker båtsko som tåler vann, nemlig sjøstøvler. Nei dette er tull og tøys å snakke om egne båtsko. Vi bruker sko som vi trives i. Steinar <{POST_SNAPBACK}> HeiStøvler er fine dem til sitt bruk, man kan bli noe varmt på sommerdager. Barbeint eller gode seilersko, mener nå jeg. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 Støvler er fine dem til sitt bruk, man kan bli noe varmt på sommerdager. <{POST_SNAPBACK}> Og fryktelig tunge når man detter i sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 Jeg stemte nei. for jeg bruker alt jeg eier og har utenom gummistøvler OL. Men har en god del venner som er dykkere og raser rundt i ribèr og der blir ting vått når værgudene står på deres side. Dvs ikke på min siden med sol og lite vind, men masse vind og store bølger liker de.. En del av mine søkalte "dårlig vær venner" gikk til felles innkjøp i fjor sommmer og kjøpte "båtsko" type seilersko som var "selvdrenerende" og ikke ble kalde. Er ikke sikker på hvor godt de virket med ser at de fremdeles finnes i sortimentet til gutta. Tror endel seilere har egne sko, så dette er vel litt båttype relatert . Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Gunga Din Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 Jeg svarte ja. Ikke fordi jeg har sko som bare brukes til båt, men jeg bruker ikke "hva som helst ombord". Jeg kjøper Docksides når jeg kommer over slike på tilbud. Har derfor gjerne 2-3 "generasjoner" liggende, de gamleste brukes gjerne til det meste, også utevendig veldikehold av hus og hage. De nyeste kan fint også brukes som "pensko" når man skal kle seg sommerlig men ordentlig. Dette er altså mine "båtsko" men de brukes til alt annet også om sommeren. <{POST_SNAPBACK}> så gör jag oxo! eldregenerasjon går jag i när det gäller bottenmålning osv den nyaste generasjonen när man skall på fest............ og ibland så har man bara på sig fel skor......o då kan det bli bottenfärg på beste skorna en sak har jag lärt mig billigkopierna er ikke lika bra som orginalen håller mig nu till någon av följande beroende vilken som kommer på tilbud ! Dockside (+) Henri Lloyd (+) Rockport (-) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
pinnebaat Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 Må nok tilstå at eg har båtsko. Dockside er ein klar favoritt, men er dyre! Når det er fint ver, går eg mykje barfot. Ved aktiv seiling i litt vind fungerar dette dårleg. Har hatt blodige tær litt for mange gangar! Utruleg fort gjort å sparke inn i eit eller anna når det blir litt aktivitet... I seiling i kaldt ver, har eg neoprenstøvlar. Isolerar godt og har god gripeevne på dekk. Ganske dyre - men dei har fungert i snart 10 år, så kostnaden pr år er liten. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 Sitter å leser et VI menn båtekstra fra 1991 hvor en artikkel forteller meg at det finnes og kjøpes egne sko beregnet for båtbruk. Docksiders heter dette skoparet som de skriver om og det koster flesk. Er det vanlig at båtfolk kjøper egne sko til seg selv og familien og bruker dem kun til båtbruk? Er dette snobberi eller en fornuftig invistering? Selv har jeg aldri hatt egne båtsko. Bruker joggesko eller sandaler, alt ettet årstid og føreforhold. Leser også i samme blad at det finnes 12 volts skotørkere å¨få kjøpt. I alle fall i England. Skulle like å høre hva andre har av meninger her. <{POST_SNAPBACK}> Bruker alltid "båtsko" når jeg seiler, men det er ikke altid jeg gidder det vist jeg bare skal frse meg en tur i jolla!!! Kjøpte meg de orange HH skoa, de er de beste skoa jeg noen gang har gått i. Jeg annbefaler de!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 22.Februar.2005 Del på Facebook Svart 22.Februar.2005 har egne sjyvotta - men bruker støvlan på land også. Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Jeg vil helst at folk som skal være med i båten bruker sko som ikke lager stygge merker,- i.o.m. at jeg har hvitt dekk hvor svarte merker vil synes godt,- bortsett fra det setter jeg ingen krav. At sålen ikke blir glatt, selv om den blir våt, er jo også en stor fordel. Også når vi skal i land er det fint at skoen fester godt på underlaget. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Hei. Vi bruker sko som vi trives i. Steinar <{POST_SNAPBACK}> Hva om man trives best i Docksides??? Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Festina Lente IV Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Jeg vil helst at folk som skal være med i båten bruker sko som ikke lager stygge merker,- i.o.m. at jeg har hvitt dekk hvor svarte merker vil synes godt,- bortsett fra det setter jeg ingen krav. At sålen ikke blir glatt, selv om den blir våt, er jo også en stor fordel. Også når vi skal i land er det fint at skoen fester godt på underlaget. <{POST_SNAPBACK}> God beskrivelse på Docksides eller tilsvarende Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Festina Lente IV Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Jeg svarte ja. Ikke fordi jeg har sko som bare brukes til båt, men jeg bruker ikke "hva som helst ombord". Jeg kjøper Docksides når jeg kommer over slike på tilbud. Har derfor gjerne 2-3 "generasjoner" liggende, de gamleste brukes gjerne til det meste, også utevendig veldikehold av hus og hage. De nyeste kan fint også brukes som "pensko" når man skal kle seg sommerlig men ordentlig. Dette er altså mine "båtsko" men de brukes til alt annet også om sommeren. <{POST_SNAPBACK}> Dette er jeg så enig i. Gjelder for meg og. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Baltic Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 God beskrivelse på Docksides eller tilsvarende <{POST_SNAPBACK}> Er det noen som har bilde av disse meget omtalte "Docksides" m/pris og hvor de fås kjøpt i Oslo-området Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Dette blir litt pussig. For meg er "Docksiderær" synonymt med vinglete sko, uten noe særlig støtte sideveis. Sånne: Sålen er jeg heller ikke så veldig imponert over. De er flotte å ha i jolla, gå en tur på land osv i, fordi de er gode og luftige. Men på et glatt fordekk vil jeg ikke bevege meg i sånne sko. Da er det for meg Rockport som gjelder, men det finnes flere merker som sikkert er like gode. Føttene mine er litt kilne når det gjelder sko, og da er det bare det beste som gjelder. Stødige sko med god, myk og sklisikker såle. De koster gjerne 12-1500,- men heller det enn et par til 500,- som jeg ikke bruker. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Festina Lente IV Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 (redigert) Dette blir litt pussig. For meg er "Docksiderær" synonymt med vinglete sko, uten noe særlig støtte sideveis.Sålen er jeg heller ikke så veldig imponert over. De er flotte å ha i jolla, gå en tur på land osv i, fordi de er gode og luftige. Men på et glatt fordekk vil jeg ikke bevege meg i sånne sko. Da er det for meg Rockport som gjelder, men det finnes flere merker som sikkert er like gode. Føttene mine er litt kilne når det gjelder sko, og da er det bare det beste som gjelder. Stødige sko med god, myk og sklisikker såle. De koster gjerne 12-1500,- men heller det enn et par til 500,- som jeg ikke bruker. <{POST_SNAPBACK}> Jeg har alltid brukt Docksides og vært svært fornøyd med det. Rockport har jeg aldri hørt om. Men, man skal være åpen for nye ting som gjør livet sikrere og bedre. Hvordan ser Rockport ut, og hvor kan de eventuellt kjøpes? Redigert 24.Februar.2005 av Pirus (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Gunga Din Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Jeg har alltid brukt Docksides og vært svært fornøyd med det. Rockport har jeg aldri hørt om. Men, man skal være åpen for nye ting som gjør livet sikrere og bedre. Hvordan ser Rockport ut, og hvor kan de eventuellt kjøpes? <{POST_SNAPBACK}> veldi lik dockside olika skobutikker, vet ikke ngn spes. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Og i disse dager med lydsterk diskusjon om primærnæringene, og oppisket nasjonalisme mot jubileet i Juni; Docksides er laget av norsk lær. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Festina Lente IV Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 veldi lik dockside olika skobutikker, vet ikke ngn spes. <{POST_SNAPBACK}> Takk.. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Herman Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 (redigert) veldi lik dockside olika skobutikker, vet ikke ngn spes. <{POST_SNAPBACK}> Mine ser aldeles ikke slik ut. Finner ikke noe bilde av den på nettet, men jeg har kjøpt de på Løplabbet, Oslo Flaggfabrikk, og nå sist på Macy´s i New York Redigert 24.Februar.2005 av Lars_Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Suzuki Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Og i disse dager med lydsterk diskusjon om primærnæringene, og oppisket nasjonalisme mot jubileet i Juni; Docksides er laget av norsk lær. Ikke bare Docksides det gitt, Rolls Royce benytter ( benyttet i alla fall ) Norsk Lær fra et Garveri i Ålesunds kanten. Årsak ? I Norge er piggtråd forbudt, så læret blir spesielt fint og lytefritt.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
JohanPaaSnippen Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 (redigert) Gammelt garva skinn, lett slitt, uten snøring Redigert 24.Februar.2005 av JohanPaaSnippen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.