Jump to content

Egne båtsko?

Astor

Bruker du spesielle sko som kun er egnet til båtbruk?  

205 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Ja, egne båtsko.

Siste par åra har jeg kjøpt nytt par tekstilsko med lys såle hvert år. De lever ikke lenger enn en sesong med saltvann og sand. Og med barbent i skoa så lukter de etterhvet som svarte h...., selv om jeg vasker de aldri så mye.

Tidligere har jeg hatt Sebago Docksides. Holdt en årrekke med med saltvann, sand, vask og alminnelig fritidsbruk. Videre en fantastisk "gripeeven" på gelcoat, lakk og sleipt fjell. Og ikke minst at de alltid er "ferdig snørt" og likevel er både kjappe å kjippe og sitter skikkelig på foten. Og komfortable uten strømper - det er et must

Og dyrt er det heller ikke. Synes jeg. $100 fra nettbutikk i USA. Med moms og frakt 8-900,- NOK levert på posten. Er ikke mer enn to par med brukbare tekstilsko. Og varer mange ganger lenger med mer komfort og sikkerhet. Så i år blir det Sebago-år.

evenR4u

Psst

Har ingen egeninteresse av Sebago promotering. Sikkert andre fabrikat som fungerer like bra til samme pris. Bare det at min erfaring er med Sebago Docksides.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Om det er godt sjømannsskap er et åpent spørsmål

<{POST_SNAPBACK}>

Det er dårlig sjømannskap. Ingen tvil. Antagelig så burde du bruke sko med oljebestandig såle og med snøring slik at de sitter godt på foten uten særlig sjanse for å falle av foten ved et uhell. Bruk sko med

hæl,og knyt lissene. :smash:

Med vennlig hilsen

En som hadde lettvint omgang med fottøy på skip og endte på sykehus i 6 uker med beinet i strekk,

og 8 måneders sykemelding totalt og fikk kjeft i Meddelser fra Sjøfartsdierktoratet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...