Jump to content

Har blitt båteier, Saga 24

rockmoen

Recommended Posts

Har nå blitt båteier av en Saga 24 fra 1979 med Bukh motor å greier. Motoren er ferskvannskjølt og fra 1986.

Så nå gleder jeg meg til vi kan hente den til våren :smiley:99_1466444833_xl.jpg

Håper jeg ikke har kjøpt katta i sekken nå :pray:

Har nok litt jobb med omtrekking i forpiggen, treverk som må pusses og lakkes, omtrekking av puter ol. Men det blir bare en utfordring.

Ser at det er mye gode råd og få her inne. Så det kommer nok en del spørsmål etter hvert.

Siden erfaringen med båt er lik 0 fra før, så har jeg pløyd gjennom teorien til båtførerprøven. Regner med å ta litt finlesing for så å gå opp til prøven snart. Ikke det at jeg må ha prøven, men ser det på som en flott måte å få den nødvendige teorien.

Venter også på svar om jeg får medlemskap og båtplass på Notodden. Så det er spennende tider fremmover :thumbsup:

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

I forige uke tok jeg fri fra jobben og en kjøretur til Redningsselskapet på Høvik for å ta båtførerprøven. Etter en time foran datamaskinen dukket det opp "Gratulerer du har bestått". Så nå er båtførerbeviset i boks :smiley:

Nå har jeg beggynt å lese boken Mayday og satser på å ta VHF prøven i løpet av april.

Har foresten laget egen side på Facebook angående båtprosjektet og har dere lyst til å følge med, så meld dere på gruppen "Rederiet Vannskrækk" :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...