Marna Startet 20.Februar.2005 Del på Facebook Startet 20.Februar.2005 Siden jeg nå har anskaffet ny båt, og denne ikke har hverken badestige eller -plattform, ønsker jeg litt råd om hva som er best. Den gamle Selcoen hadde badestige, og denne fungerte relativt greit, selv for en mann av en viss størrelse. Den nye båten er en Ancas 24. Hvilke erfaringer har dere, hva ville være best, særlig med hensyn til sikkerhet? mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Faxen Svart 20.Februar.2005 Del på Facebook Svart 20.Februar.2005 Sier som Ole Brum, ja takk begge deler. Samt at det må gå an å felle ned stigen fra vannet!! Faxen, med begge deler. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
880 Svart 20.Februar.2005 Del på Facebook Svart 20.Februar.2005 Sier som Ole Brum, ja takk begge deler. Samt at det må gå an å felle ned stigen fra vannet!! Faxen, med begge deler. <{POST_SNAPBACK}> Enig med Faxen, ja takk begge deler..... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
DMF Svart 20.Februar.2005 Del på Facebook Svart 20.Februar.2005 Enig, begge deler i kombinasjon. Meget praktisk Sitér dette innlegget Draco 2700 tricab. Link to post
Krapyl Svart 20.Februar.2005 Del på Facebook Svart 20.Februar.2005 I Nordisk Småbåt Standard var det krav til at en person skulle kunne komme seg opp i båten uten hjelp. Enten ved faste trinn, faste leidere eller foldbare/teleskopiske leidere. Nederste trinn skal være 20 cm. under overflaten. Teleskopiske/foldbare skal kunne foldes ut fra sjøen. Aner ikke hvordan dette er behandlet under EU-direktivet, men det finnes vel en peker noe sted. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
GOE Svart 20.Februar.2005 Del på Facebook Svart 20.Februar.2005 Enig i at begge deler er det beste. Sørg for å montere en plattform som er praktisk, og at badestigen er montert slik at man kan nå den selv om man har falt over bord. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Lars H. Svart 20.Februar.2005 Del på Facebook Svart 20.Februar.2005 Hei. Jeg har ikke badeplattform, men badestige som kan svinges ganske dypt ned i vannet. Den er grei å felle ned fra sjøen. Men vet ikke helt hva jeg skulle med en badeplattform. Hadde vi hatt små barn, kunne de sikkert hatt moro av å sitte på plattformen og sparke med beina i vannet. Og hadde jeg vært redd for at sjøvannet skulle tørke på kroppen etter et bad, hadde det vært greit å stå der og dusje. Men hva annet kan den brukes til? Kjettingen fra vinsjen går inn i båten. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Suzuki Svart 20.Februar.2005 Del på Facebook Svart 20.Februar.2005 Men hva annet kan den brukes til? Jollebrygge.. Den som har forsøkt å entre en gummijolle uten kjøl, eller fast dørk, forstår umiddelbart hva jeg snakker om... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
MS Victoria Svart 20.Februar.2005 Del på Facebook Svart 20.Februar.2005 En badeplattform med stige er et must for alle som har barn. Utrolig hvor mange timer som tilbringes på badeplattformen og i farvannet like bak. Like viktig som byssa spør du meg.... Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Badeplattformen og badestigen har ulike funksjoner, så jeg er godt fornøyd med å ha begge deler. Badestigen må kunne nås fra sjøen, men like viktig er det at den er lang nok. Det er ofte et c-moment, særlig for litt eldre, å komme seg opp stigen fra sjøen, spesielt hvis man er godt kledd (og det skal man pr. definisjon være når man faller i sjøen om vinteren) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.