Jump to content

Er det noen i Norge som har skaffet seg en Marquis 420 (44 fot)?


satyrion

Recommended Posts

Stilig design! etter 3-4 år kommer de mørke blanke lakkeringene til å bli matte av sol UV-stråling og salt miljø. Men man har jo saktens råd til å betale for proff polering to ganger i året om man har råd til å kjøpe/eie en sånn båt :-) høy show off faktor, kansje ikke helt rett for min gammeldagse konservative smak når det gjelder båter og båtdesign

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

 

Link to post
  • 6 måneder senere...

Kan bare si meg enig i at dette er en drømmebåt, men er desverre utenfor økonomisk rekkevidde :nonod: Men, forhåpentlig så vil bruktverdien falle raskere enn på andre merker, eventuellt så kan man etterhvert se hva de koster i US og importere,,,,er muligens CE godkjent fra fabrikk, slik at dette ikke skaper problem ved import.

Må uansett levere lottokupongen før jeg kan kikke :pray:

Link to post
  • 1 måned senere...

Stilig design! etter 3-4 år kommer de mørke blanke lakkeringene til å bli matte av sol UV-stråling og salt miljø. Men man har jo saktens råd til å betale for proff polering to ganger i året om man har råd til å kjøpe/eie en sånn båt :-) høy show off faktor, kansje ikke helt rett for min gammeldagse konservative smak når det gjelder båter og båtdesign

Falmer etter 3-4 år? Så da falmer bilen din og etter 3-4 år da? Iflg. Marquis er båten med tilhørende materialvalg kvalitet og således og lakkeringen med tilhørende beskyttelse slik at den ikke falmer nevneverdig .. verken etter 3 eller 4 år.

Det er flere eldre Marquis i bla. solrike Frankrike med farget skrog (mer enn 3-4 år) som fortsatt ser nye ut lakkmessig.

Ellers er de selvfølgelig CE godkjente da det selges en del båter i Europa, selv om de aller fleste eksportbåter går til Russland og Kina.

Horelook/litt ekstra glitter og stas/"neonlysopsjon" ved lansering/markedsføring av den kanskje mest gjennomførte og moderne sportscruiseren i klassen må man kanskje kunne forvente?

Forøvrig er M420 en av få sportscruisere i størrelsen som og er godkjent klasse A.

Ulempen er vel først og fremst prisen ift. størrelsen .. man får bla. en velutstyrt P48 til ca. samme pris? Men da får man og en større og for noen mer uhåndterlig båt om man hovedsaklig bruker den med minimalt mannskap, noe som for noen få kanskje kan være en ulempe som gjør at man vil foretrekke M420 og dens kvaliteter.

Ellers har Båten i båtomtale blitt kalt sjøens Bentley, noe jeg til en viss grad har forståelse for selv om det er to helt ulike konsept.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...