satyrion Startet 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2013 Er vell den flotteste båten jeg har sett. Bildene er ifra en Marquis 420 (44 fot) og er min drømme båt :) Noen her på forumet som har noen meninger eller faktisk kjøpt en slik? Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Jeg var ombord i demobåten under sjøen for alle i fjor høst. Fantastisk flott båt. Ringer de fra Hamar blir den absolutt vurdert... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Stilig design! etter 3-4 år kommer de mørke blanke lakkeringene til å bli matte av sol UV-stråling og salt miljø. Men man har jo saktens råd til å betale for proff polering to ganger i året om man har råd til å kjøpe/eie en sånn båt :-) høy show off faktor, kansje ikke helt rett for min gammeldagse konservative smak når det gjelder båter og båtdesign Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Adi Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Utrolig vakker!!! Lottokupongen er herved levert. Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Kjøp den uten motor og legg den ved Aker brygge. Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 16.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 ca 5 millioner med motor :=) hadde jeg bare ikke droppt ut av skolen :) Greit rom for barna eller gjesterom Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 25.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2013 (redigert) Tenkte å bare bumpe denne tråden ved å spørre om noen har mer erfaringer med denne båten Redigert 25.Juli.2013 av satyrion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Den båten mener jeg bestemt lå i Kristiansand gjestehavn et par dager forrige uke. Ikke så mange som har "us-boats" på siden og sort radar osv.. Meget spesiell båt var det hvertfall! Nydelig båt. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
båtløskar Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 mener veldig bestemt at jeg så en sånn i strømstad for 3-4 dager siden Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Den lå i Kristiansand i slutten av juni. Jeg synes det blir litt vel mye tivoli og "horehus" look, men smak er ikke lett å diskutere... Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
powerpuff Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Kan bare si meg enig i at dette er en drømmebåt, men er desverre utenfor økonomisk rekkevidde Men, forhåpentlig så vil bruktverdien falle raskere enn på andre merker, eventuellt så kan man etterhvert se hva de koster i US og importere,,,,er muligens CE godkjent fra fabrikk, slik at dette ikke skaper problem ved import. Må uansett levere lottokupongen før jeg kan kikke Sitér dette innlegget Link to post
Nord West 420 Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Stilig design! etter 3-4 år kommer de mørke blanke lakkeringene til å bli matte av sol UV-stråling og salt miljø. Men man har jo saktens råd til å betale for proff polering to ganger i året om man har råd til å kjøpe/eie en sånn båt :-) høy show off faktor, kansje ikke helt rett for min gammeldagse konservative smak når det gjelder båter og båtdesign Falmer etter 3-4 år? Så da falmer bilen din og etter 3-4 år da? Iflg. Marquis er båten med tilhørende materialvalg kvalitet og således og lakkeringen med tilhørende beskyttelse slik at den ikke falmer nevneverdig .. verken etter 3 eller 4 år. Det er flere eldre Marquis i bla. solrike Frankrike med farget skrog (mer enn 3-4 år) som fortsatt ser nye ut lakkmessig. Ellers er de selvfølgelig CE godkjente da det selges en del båter i Europa, selv om de aller fleste eksportbåter går til Russland og Kina. Horelook/litt ekstra glitter og stas/"neonlysopsjon" ved lansering/markedsføring av den kanskje mest gjennomførte og moderne sportscruiseren i klassen må man kanskje kunne forvente? Forøvrig er M420 en av få sportscruisere i størrelsen som og er godkjent klasse A. Ulempen er vel først og fremst prisen ift. størrelsen .. man får bla. en velutstyrt P48 til ca. samme pris? Men da får man og en større og for noen mer uhåndterlig båt om man hovedsaklig bruker den med minimalt mannskap, noe som for noen få kanskje kan være en ulempe som gjør at man vil foretrekke M420 og dens kvaliteter. Ellers har Båten i båtomtale blitt kalt sjøens Bentley, noe jeg til en viss grad har forståelse for selv om det er to helt ulike konsept. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.